Neljas etapp Rally Estonia 2020

Ralli MM-sari jätkub pärast pikka pausi Rally Estoniaga, 4.-6. septembrini peetakse Eestis esmakordselt autoralli maailmameistrivõistluste etapp, millest võtavad osa 60 ekipaaži. Rally Estonia karmide piirangute puhul loodetakse fännide mõistlikkusele.

Reede õhtul Raadi lennuväljal startiva Eesti esimese MM-ralli korraldust raskendav koroonaviiruse levik. Sellega seoses tuleb arvestada piirangute ja reeglitega, kuid nende täitmisel on lisaks kontrollimisega tegelevatele jõustruktuuridele, suur roll ka rallifännidel endil, sellega soses on maskide kandmine Rally Estonia pealtvaatajatele kohustuslik kogu ralli vältel kõikides pealtvaatamisalades.

Rally Estonia võitsid Ott Tänak ja Martin Järveoja (Hyundai i20 WRC), teiseks tulid Craig Breen – Paul Nagle ning kolmandad olid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia.

Punktikatse võitsid soomlane Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen, teise koha said Elfyn Evans – Scott Martin, Ott Tänak – Martin Järveoja olid kolmandad, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia lõpetasid neljandana ning Craig Breen – Paul Nagle viiendana.

Ralli lõpptulemus

Punktiseis peale 4. etappi
1. Ogier Sébastien 79
2. Evans Elfyn 70
3. Tänak Ott 66
4. Rovanperä Kalle 55
5. Neuville Thierry 42
6. Suninen Teemu 34
7. Lappi Esapekka 30
8. Breen Craig 25
9. Loeb Sébastien 8
9. Katsuta Takamoto 8

Meeskondlik punktiseis peale 4. etappi
1. Toyota Gazoo Racing WRT 137
2. Hyundai Shell Mobis WRT 132
3. M-Sport Ford WRT 83

Tulemused pärast 11. kiiruskatset

Tänak ja Järveoja on Rally Estonia liidrid, edestades Craig Breeni ja Paul Nagle’it 11,7 sekundiga. Pühapäeval on kavas kuus kiiruskatset ning iirlastel on puhta sõiduga vahet keeruline tagasi teha. Tänak tunnistas pärast esimest täispikka võistluspäeva, et olud on olnud väga keerulised, kuid sõnas et kõik ei läinud plaanipäraselt.

Tulemused pärast 6. kiiruskatset

Tulemused pärast 1. kiiruskatset (1,28 km)

Testikatse tulemused

Parimat aega näitasid Tänak – Järveoja, Suninen lõhkus auto, kui neljandal läbimisel kihutas teelt välja!

Kolmas etapp Mehhiko ralli

Mehhiko MM-ralli jäätakse erakorralise olukorra tõttu pooleli ja võistlus lõppeb laupäevaste katsetega. WRC tiimid ja FIA otsustasid ühiselt, et pühapäevane võistluspäev jääb ära, et tiimid saakd pöörduda tagasi Euroopasse. Teadaolevalt on mitmel riigil juba piirid suletud ning hiljem kodumaale naasmine võib osutuda problemaatiliseks.
Ralli võitis Sebastien Ogier (Toyota), Tänak – Järveoja (Hyundai) võitlesid end teisele kohale, jäädes prantslasest 27,8 sekundi kaugusele, kolmandaks tuli Teemu Suninen (Ford) kaotades liidrile +37,9 sekundiga.

Ralli lõppseis

Punktiseis pärast 3. etappi
1 OGIER 62
2 EVANS 54
3 NEUVILLE 42
4 ROVANPERÄ 40
5 TÄNAK 38
6 SUNINEN 26
7 LAPPI 24

Meeskondlik punktiseis Mehhiko ralli järel
1 TOYOTA GAZOO RACING WRT 110
2 HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM 89
3 M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM 65


Tänak – Järveoja alustasid Mehhiko ralli esimest täispikka võistluspäeva katsevõiduga ja tõusid ralli liidriks, järgmisel katsel kivi otsa sõitmise teagajärjel purunenud vedrustuse tõttu kaotati parimatele poole minutiga. Pärast hoolduspausi võtsid eestlased kaks katsevõitu järjest ja kerkisid kolmandandaks, päeva lõpetasti napi 0,2 sekundilise kaotusega Evansile siiski neljandana. Liidrikogal jätkab Ogier edestades Sunineni 13,2 sekundiga, kolmandal kohal on Evans kaotades liidrile 33,2 sekundiga.

Thierry Neuville kui Dani Sordo olid sunnitud Mehhiko MM-ralli reedel tehniliste probleemide tõttu katkestama. Sama saatus tabas ka Esapekka Lappit, kelle Ford seitsmenda katse lõpus põlema süttis ja täielikult hävines.

Üldseis pärast 12. kiiruskatset


Sel nädalalõpul sõidetakse autoralli MM kolmas etapp Mehhiko ralli. Mehhiko rallile stardib liidrina Toyotaga sõitev Elfyn Evans, kes on Thierry Neuville’ga (Hyundai) kogunud võrdselt 42 punkti, kuid tänu kahele poodiumikohale stardib eespool Evans. Kolmandalt kohalt läheb rajale, kuuekordne maailmameister Sebastien Ogier.

Valitsev meister, Hyundaiga kihutav Ott Tänak alustab Mehhiko rallit kuuendalt positsioonilt. Saarlase parim koht Mehhikost on eelmise aasta teine positsioon. Hooaja avastardi teeb Mehhikos Dani Sordo, kes stardib Neuville’i ja Tänaku kõrval kolmanda Hyundai sõitjana.

Uus PEUGEOT 208 on Euroopa Aasta Auto 2020

Esmaspäeval, 2. märtsil valis kuuekümnest Euroopa autoajakirjanikust koosnev žürii aasta autoks uue Peugeot 208. Märkimisväärseks hinnati eeskätt selle mudeli mootorivalikut, mis pakub klientidele vabaduse valida elektri-, bensiini- ja diiselmootori vahel. Ühtviisi vallutasid žürii südamed sõiduki eriti hästi õnnestunud disainilahendus ja tehnoloogilised lahendused. Euroopa Aasta Auto tiitel täiendab uue Peugeot 208 karikariiulit, kus on lühikese aja jooksul koha leidnud juba 12 rahvusvahelist auhinda.

Tutvu uue Peugeot 208-ga lähemalt

Topauto andis Martin Järveojale üle pilkupüüdva sponsorauto

Martin Järveoja hakkab pilkupüüdva sponsorautoga ringi sõitma, Topauto andis WRC rallisarjas osalevale kaardilugejale Martin Järveojale üle pilkupüüdva omanimelise uue auto, mis hakkab ralliässa Eestis olles sõidutama.

Topauto sõlmis eelmise aasta MM-sarja parima kaardilugeja Martin Järveojaga 2020. aastaks toetuslepingu ning selle raames sai Järveoja enda käsutusse sportliku linnamaasturi Hyundai Tucson N Line.

„Lisaks põnevale kujundusele käib autoga kaasas ka eksklusiivne autonumber 100TOP, mis näitab, et Martin kuulub oma spordiala TOPi ehk tippu. Usun, et maailmameistritiitli eest tuleb sel hooajal vinge rebimine ning loodan hooaja lõpus seal kõige kõrgemal ikka Tänakut ja Järveoja näha,“ ütles Topauto juhatuse esimees Janel Sell.

Teine etapp Rootsi ralli

Rootsi rallil saavutas oma karjääri teise MM-etapivõidu Toyotal kihutanud Elfyn Evans, kes edestas Ott Tänakut (Hyundai) 12,7 sekundiga. Kolmanda koha heitluse võitis Sebastien Ogieri ees 19-aastane Kalle Rovanperä, kes võitis punktikatse.

Ralli lõppjärjestus

Punktitabel pärast Rootsi etappi


Ralli 2. kiiruskatse võitis Elfyn Evans, kellele Tänak jäi alla 1,1 sekundiga. 3. katse võit kuulus Tänakule, kes edestas  Evansit 0,9 sekundiga. Üldarvestuses kahanes Evansi edu Tänaku ees 0,2 sekundile.

4. kiiruskatsel sai Tänak kirja neljanda aja, jäädes Evansile kokkuvõttes alla 8,5 sekundiga ning langes Rovanperä selja taha kolmandaks. Kiiremini takistasid saarlase sõnul sõita pidurdusmaale tekkinud jäised rööpad.

Üldseis pärast 4 kiiruskatset


Ilmaolud enne võistlust on kaugel ideaalsest talverallist ja olukord üsna ärev. Rootsi ralli testikatse on plaanis neljapäeva hommikul kell 11.01. Neljapäeva õhtule planeeritud võistluse esimene katse Karlstadi hipodroomil on tühistatud. Teine katse stardib reede hommikul Eesti aja järgi kell 9.42.

Meeleolu on okei. Kergelt öeldes pinev. Näis, mis saama hakkab. Talve on vähe, aga mingid katsed on isegi pool okeid. Samas on ka katseid, kus pole ei jääd ega lund,” ütles Tänak Torsbys ralli hooldusalas ajakirjanikele.


Nädala alguses saabus kinnitus, et Rootsi autoralli MM-etapp 2020 toimub lühendatud kujul, nüüd on paika pandud ka lõplik võistluskava. Kui esialgu oli plaanis 300 kilomeetrit, siis nüüd läbivad rallimehed 11 kiiruskatsega 171,64 km. Võistlus algab neljapäeval kell 10.01, testikatsega, esimene kiiruskatse sõidetakse samal päeval kell 21.08.
Reedel ja laupäeval sõidetakse 4 kiiruskatset, neist esimene mõlemal päeval kell 9.42 ja pühapäeval läbitakse kaks katset, esimesele starditakse kell 11.08, punktikatsele 13.18.

Ralli ajakava

Testikatse/Shakedown (Skalla) – 7.21 km – 13. 2. 09:01 – [10:01 Europe/Tallinn]

SS1 SSS Karlstad 1 – 1.90 km – 13. 2. 20:08 – [21:08 Europe/Tallinn]
SS2 Hof-Finnskog 1 -21.26 km – 14. 2. 08:42 – [09:42 Europe/Tallinn]
SS3 Finnskogen 1 – 20.68 km – 10:08 – [11:08 Europe/Tallinn]
SS4 Nyckelvattnet 1 – 18.94 km – 11:08 – [12:08 Europe/Tallinn]
SS5 Torby Sprint 1 – 2.80 km – 15:00 – [16:00 Europe/Tallinn]

SS6 Hof-Finnskog 2 – 21.26 km – 15. 2. 08:42 – [09:42 Europe/Tallinn]
SS7 Finnskogen 2 – 20.68 km – 10:08 – [11:08 Europe/Tallinn]
SS8 Nyckelvattnet 2 – 18.94 km – 11:08 – [12:08 Europe/Tallinn]
SS9 Torby Sprint 2 – 2.80 km – 15:00 – [16:00 Europe/Tallinn]

SS10 Likenäs 1 – 21.19 km – 16. 2. 10:08 – [11:08 Europe/Tallinn]
SS11 Likenäs 2 [Powerstage] – 21.19 km – 12:18 – [13:18 Europe/Tallinn]

Võistluse kogupikkus: 171.64 km


Ott Tänaku ja Martin Järveoja Rootsi ralli eelne test (Hyundai i20 wrc)

Esimene etapp Monte-Carlo ralli

Autoralli MM-sarja avaetapi Monte Carlo ralli võitis Thierry Neuville (Hyundai), kes võttis maksimumpunktid ka punktikatselt. Viimase katsega tõusis teiseks Sebastien Ogier, jättes kolmandaks oma Toyota tiimikaaslase Elfyn Evansi.

Üldseis viimase kiiruskatse järel


Monte Carlo rallil on sõita jäänud veel kolm viimast kiiruskatset. Seis on ülipõnev: Elfyn Evans (Toyota), Thierry Neuville (Hyundai) ja Sebastien Ogier (Toyota) mahuvad vaid 6,1 sekundi sisse.

Üldseis 13. kiiruskatse järel


Video: Ott pärast Monte Carlo ralli 4. kiiruskatsel tehtud avariid. Laupäeva lõunal oli Ott juba Hyundai hooldus alas ja wrc.com ajakiranikul õnnestus teda intervjueerida, kus Ott ka avarii põhjuseid selgitab.


Monte Carlo ralli laupäeva lõunapausiks tõusis liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri 4,8 sekundiga. Thierry Neuville (Hyundai) kaotab waleslasele 16,6 sekundit.

Üldseis 10. kiiruskatse järel


VIDEO: Ott Tänak tegi Monte Carlo ralli neljandal kiiruskatsel karmi avarii!


Monte Carlo rallit juhib kahe öökatse järel võimsalt Thierry Neuville (Hyundai), kes juhib Sebastien Ogieri (Toyota) ees 19,1 ja Ott Tänaku (Hyundai) ees 25,1 sekundiga.

Esimesel katsel oli kiireim Sebastien Ogier (Toyota), Ott Tänak (Hyundai) kaotas 1,8 sekundiga, kolmas oli Elfyn Evans (Toyota; +1,9), neljas Thierry Neuville (Hyundai; +6,4). Mootori jahutusega olid hädas kõik M-Spordi mehed Teemu Suninen, Esapekka Lappi ja Gus Greensmith, kelle auto jahutusavad ummistasid sinna esimeste sõitjate poolt teele paisatud puulehed.

Teise katse võitis ülekaalukalt Neuville, kes võitis katse Ogieri ees 25,5 sekundiga. Tänak kaotas talle kolmandana 29,7 sekundit.

Seis pärast 1. päeva üldarvestuses.


23.-26. jaanuaril sõidetakse Monte-Carlos autoralli MM-i uue hooaja avaetapp. Tänaku sõnul on Monte Carlo üks keerulisemaid etappe, millelt hooaega alustada, kuid praegusel juhul teeb see uue auto õppimise lihtsamaks. Olud on keerulised ja seal maksimumile ei minda.

Tänaku sõnul püüab ta esialgu autoga kindlustunde leida ning vastavalt sellele oma kiirust reguleerida. Ralli pole küll uus, aga meeskond on uus ja minu jaoks on seega olud uued.

Monte-Carlo testikatse tulemused

1. #17 Ogier S. – Ingrassia J. Toyota Yaris WRC 1:57.1 – 1:58.6 – 1:59.8
2. #11 Neuville T. – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC 1:57.2 – 1:58.8 – 1:58.7 – 2:00.1
3. #33 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota Yaris WRC 1:57.9 – 1:57.7 – 2:00.8 – 2:01.0
4. #8 Tänak Ott – Järveoja M. Hyundai i20 Coupe WRC 1:58.5 – 1:58.3 – 1:59.8 – 2:00.4
5. #3 Suninen Teemu – Lehtinen J. Ford Fiesta WRC 1:59.9 – 1:59.4 – 2:05.0
6. #4 Lappi Esapekka – Ferm Janne Ford Fiesta WRC 2:00.6 – 1:59.7 – 2:01.1 – 2:03.4
7. #69 Rovanperä K. – Halttunen J. Toyota Yaris WRC 2:02.0 – 2:00.0 – 2:01.7 – 2:08.0
8. #44 Greensmith G. – Edmondson E. Ford Fiesta WRC 2:00.4 – 2:00.2 – 2:04.1
9. #9 Loeb Sébastien – Elena D. Hyundai i20 Coupe WRC 2:01.0 – 2:00.4 – 2:01.0 – 2:01.0
10. #18 Katsuta T. – Barritt D. Toyota Yaris WRC 2:02.6 – 2:01.9 – 2:10.7

Vaata Monte-Carlo testikatse 1. läbmist.


Hyundai meeskonna eelvaade hooaja esimesele etapile.


Ott Tänaku ja Martin Järveoja Monte Carlo ralli eelne test

Hyundai Kona tootepere laieneb uue hübriidmudeliga

  • Uus Kona Hybrid laiendab populaarse auhinnatud Kona mudelivalikut, et pakkuda Hyundai klientidele veelgi rohkem versioone.
  • Hyundai vastab Euroopa klientide nõudmistele, pakkudes uut ökonoomset linnamaasturit.

Hyundai laiendab oma populaarset ja auhinnatud Kona tooteperet uue hübriidmudeliga. See uusim  trendikas linnamaastur vastab oma säästliku hübriidjõuseadmega Euroopa klientide nõudmistele. Peale julge disaini sisaldab uus sõiduk ka uusimaid Hyundai SmartSense’i ohutus- ja juhiabisüsteeme ning ka uut, kohandatavat ja suuremat teabe- ja meelelahutusekraani.

Kona, mis sai oma nime Hawaiilt, toodi turule 2017. aastal. Eelmisel aastal lisandus sisepõlemismootoriga Konale täiselektriline Kona Electric. Ülemaailmne nõudlus soodsa elektriauto Kona Electricule on olnud muljetavaldav tänu sõiduki võimsale elektrimootorile ja ülipikale sõiduulatusele. Ostjate huvi on oluliselt ületanud isegi julgeimad prognoosid.  Euroopas on müüdud kokku peaaegu 120 000 mudelit.

„Hyundai pakub oma klientidele laias valikus jõuallikaid erinevateks vajadusteks. Kona Hybrid ühendab linnamaasturi ja ökoauto, mis pakub Euroopa klientidele taas uut ja huvitavat võimalust,“ ütles Hyundai Motor Europe’i toote- ja turundusjuht Andreas-Christoph Hofmann.

Uue Kona Hybridi jõuallikas on juba tuttav IONIQ Hybridilt: neljasilindriline 1,6-liitrine otsesissepritsega Kappa GDI koos elektrimootori ja topeltsiduriga automaatkäigukastiga.  Selle uue mootori maksimaalne kombineeritud võimsus on 141 hj ja pöördemoment 265 N*m. Säästliku sisepõlemismootori võimsus on 105 hj ja pöördemoment 147 N*m. Sõiduki püsimagnetitega elektrimootori võimsus on 43,5 hj (32 kW) ja maksimaalne pöördemoment 170 N*m. Kompaktne liitiumioon-polümeeraku on tänu neljakihilisele struktuurile nii võimas kui ka ohutu. Selle mahtuvus on 1,56 kWh. Suurepärased laadimis- ja tühjenemiskarakteristikud suurendavad kõrgepingeaku väljundit ja energia regenereerimist.

Lisavarustusse kuuluval navisüsteemil on klassi suurim 10,25-tolline värviline puutetundlik ekraan. Navil on viis aastat tasuta LIVE-teenuseid, mis sisaldavad teavet ilma, liikluse, liikluskaamerate ja huvipunktide kohta. Uue funktsioonina on ekraan jagatud kolmeks osaks, millel kuvatavat saab muuta. Samuti on võimalik Qi standardiga ühilduvaid mobiiltelefone juhtmevabalt laadida. Bluetooth võimaldab süsteemiga ühendada kaks allikat, näiteks telefoni vabakäesüsteemi kasutamiseks ja tahvelarvuti heliseadmena.

Uue Kona Hybridi valged detailid tõstavad selle seeria teiste mudelite seas esile. Standardmudelitel on musta värvi kootud kangast valgete õmblustega istmed, valida saab ka valge äärisega mustast riidest või nahast istmed või valgete õmblustega mustast nahast istmed. Kliendid saavad valida ka kolme muu Konalt tuntud väljendusrikka värvipaketi hulgast: Orange, Lime ja Red.  Kõigi salongi värvivalikutega kaasneb must lagi. Kliendid saavad valida 26 kerevärvi vahel.

Usaldusväärne ohutus

Nii nagu teised Kona mudelid on ka uus Kona Hybrid varustatud tipptasemel Hyundai SmartSense’i tehnoloogiapaketiga. Standardmudelid on varustatud sõiduraja jälgimise abisüsteemi (LFA), juhi tähelepanu hoiatuse (DAW) ja kiirushoidikuga ning peale selle on saadaval Kona tooteperes uus seade – elektrooniline seisupidur (EPB). Kona Hybridi varustuspakett Style pakub standardvarustuses parimaid turvafunktsioone, sealhulgas esikokkupõrke hoiatussüsteemi ning kokkupõrke vältimise abi koos jalakäijate ja jalgratturite tuvastamisega. Style mudelil kuulub juba põhivarustusse kohanduv kiirushoidik (SCC) koos funktsiooniga Stop & Go. Bi-LED-kaugtuledega KONA-l on ka kaugtulede automaatvaheti põhivarustuses. Lisavarustusse kuuluvad pimenurga jälgija, tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus ning täiustatud sõidurajal püsimise abisüsteem.

ECO DAS – säästlik juhiabisüsteem

Säästlik juhiabisüsteem (ECO DAS) analüüsib teepinna ja marsruudi andmeid, et aidata saavutada optimaalset kütusekulu. Kui sihtkoht on navigatsioonisüsteemi sisestatud, esitab see teavet liiklusummikute või muude takistuste kohta marsruudil ja julgustab kasutama regeneratiivset pidurdamist, mis vähendab kütusekulu. Süsteem tuvastab ka tee reljeefi ning on valmis kallakuteks ja allamäge sõiduks. Allamäge sõitmisel laeb see enne kallakuid akusid, maksimeerides nii mäest alla sõites regeneratiivset pidurdamist. Süsteemi saab aktiveerida kiirustel 40–160 km/h sõidurežiimis Eco.

Uue Kona Hybridi hind algab 24 990 eurost (1,6 Hybrid 141 hj 6DCT Comfort). Uus sõiduk on saadaval Eestis alates 2019. aasta sügisest.

PEUGEOT 208 PÄLVIS MAINEKA AUHINNA

Tuttuus Peugeot 208 pälvis maineka Eurostari auhinna

Peugeot ridades on taaskord põhjust tähistada: firma uhiuus luukpära 208 sai pärjatud maineka Eurostari auhinnaga, mida annab välja sama mainekas autoajakiri Automotive News Europe.

Eurostari auhinnagaalat on peetud alates 1998. aastast, mille käigus Automotive News Europe hindab kõige innovaatilisemaid sõidukeid, muutes tiitli pälvimise veelgi suuremaks võiduks.

Žürii kiitis 208 uuenduslikku iseloomu ja väljapaistvat disaini ning unikaalset 3D i-Cockpit salongi. Oma osa oli mängida ka tippklassi juhiabidel. Autot tunnustati ka tänu oma uuele mitmeotstarbeliselt kasutatavale CMP platvormile, mis lubab sõidukites kasutada nii sisepõlemismootoreid kui ka elektriajamit.

Tegu pole esimese Peugeot’ Eurostari auhinnaga. Möödunud aastal võitits tiitli Pierre-Paul Matteli käe all disainitud 508.

Uus 208 jõuab esimeste klientideni 2020. aasta alguses. Ametlikku hinnakirja Eesti kohta veel avaldatud pole. Kõik mudelid on esiveolised ning näevad olenemata kütusest vägagi sarnased välja. Seda just seetõttu, et PSA grupi sõnul on elektriautod peagi uus normaalsus ning vajadus liialt massist eristuda puudub.

https://auto.geenius.ee/blogi/peugeot-blogi/

PEUGEOT 3008 HYBRID4

PEUGEOT 3008 HYBRID4 – SENI VÕIMSAIM PEUGEOT SEERIATOOTMISE AUTO
#UnboringTheFuture

Peugeot 3008 HYBRID4 linnamaasturi C0₂ heitkogus on vaid 29g/km(1) ning läbisõiduulatus 100% elektrirežiimis kuni 59 km(2).

Nelikveoline linnamaastur 300 hobujõulise (ehk 220 kW) võimsusega ja hübriidide turu madalaima C0₂ heitkogusega on taaskordne näide Peugeot kindlameelsest pühendumisest sõidunaudingu arendamisele sõltumata auto jõuallikast. Kompromissitut sõiduelamust pakuvad nii Peugeot traditsioonilise sisepõlemismootori ja elektrimootoriga autod kui ka uued pistikhübriidid.

PEUGEOT 3008 HYBRID4: kõikjal, kogu aeg

Alates uue Peugeot 3008 turule tulemisest 2016. aastal on autost saanud oma segmendi liider paljudes Euroopa riikides, kokku on müüdud enam kui 700 000 sõidukit.

Peugeot Baltikumi tegevjuht Andrus Kuusi sõnul võtab Peugeot 3008 edulugu uue HYBRID4 versiooniga aga täiesti uue pöörde. „Võrreldes tuntumate iselaadivate hübriididega on Peugeot 3008 HYBRID4 kordades madalama kütusekulu ja CO2 heitmekogustega, tegemata sealjuures kompromisse võimsuse või sõidumugavuse arvelt. Vastupidi – tegemist on seni võimsaima Peugeot seeriatoodangu autoga,“ kommenteeris Kuus.

Peugeot 3008 HYBRID4 CO2 heitmekogus on turul olevate hübriidautode hulgas madalaim: 29g kilomeetri kohta. Aku mahutavus on 13,2 kWh ning täiselektriline sõiduulatus kuni 59 km. „Pistikhübriid sedavõrd pika elektrilise sõiduulatusega annab reaalse võimaluse oma igapäevased linnasõidud 100% elektri jõul teha, erinevalt iselaadiva hübriidmootoriga autodest,“ lisas Kuus.

Tegu on võimeka ent ökonoomse linnamaasturiga, mis kiirendab 0-100km/h 5,9 sekundiga. Autol on kombineeritud 200hj (147kW) PureTech bensiinimootor ja kaks elektrimootorit: 110hj (81kW) e-EAT8 automaatkäigukastiga ühendatud elektrimootor auto esiosas ning 112hj (83kW) tagasillaga ühendatud elektrimootor auto tagaosas. Auto aku laadimine on kiire ja lihtne – täielikuks laadimiseks Wallbox(3) laadijaga kulub 1 tund ja 45 minutit.

4WD-režiim tagab parema veojõu teedel või keerulisel maastikul. Jõud jaguneb ühtlaselt sõiduki kõigi nelja ratta vahel ning tulemuseks on veatu haardumine märjal, porisel, lumisel või kurvilisel teel. 

HYBRID4 lisavarustus

3008 HYBRID4 nelikveoline mudeliversioon on saadaval ainult GT varustustasemega koos eksklusiivse Alcantara® Greval Grey istmepolstri ja vananenud töötlusega tammepuust “Grey Oak” salongiliistudega. Uuelt PEUGEOT 508-lt on üle võetud viimase põlvkonna juhiabisüsteemid, näiteks adaptiivne püsikiiruse hoidja koos Stop & Go funktsiooniga ning uuenenud sõiduraja hoidmise süsteem.

Baltikumi Peugeot ametlike edasimüüjate salongidesse jõuab Peugeot 3008 HYBRID4 müügile 2020.a kevadel ning mõne kuu jooksul pärast seda lisandub mudelivalikusse ka 225hj (165kW) kaherattaveoline 3008 HYBRID versioon, mis ühendab 180 hj (132 kW) PureTech mootori ja 110 hj (80 kW) elektrimootori sõiduki esiosas.

____________________________________

(1) Kuni 32g sõltuvalt valitud lisavarustusest; WLTP protokolli järgi
(2) 56 km sõltuvalt valitud lisavarustusest; WLTP protokolli järgi
(3) 7.4kW ühefaasiline laadija 32A

Uuemõisa Autokeskuse autopesula

Kvaliteetne autode käsipesula Haapsalus, teeme Teie sõiduki puhtaks nii seest, kui väljast.

Autopesu teenus:

  • Šampoonipesu
  • Pigileotuspesu
  • Salongi kuivpuhastus
  • Salongi aurupuhastus
  • Püsivaha
  • Veljepesu
  • jne.

Uuemõisa Autokeskus
Tallinna mnt 78, Uuemõisa alevik, Haapsalu
Info: 47 24 013 või 53 311 104

Broneeri autopesu aeg