Peugeot nimetati kõige usaldusväärsemaks automargiks.

Ühendkuningriigis läbiviidud iga-aastase J.D. Power usaldusväärsuse uuringu (The J.D. Power 2019 UK Vehicle Dependability Study) järgi on aastal 2019  kõige usaldusväärsem automark Peugeot, edestades sellega Jaapani ning Euroopa automargid.

Uuringu eesmärk oli tuvastada autodel ilmnevad probleemid ning reastada nad juhtumite arvu järgi. Mida väiksem vigade arv 100 auto kohta (PP100), seda kõrgemale pingereas reastuti. Uuringu tulemus pandi kokku  11530 uue sõiduki omaniku vastuste põhjal ning uurimuses osalesid autod, mis olid registreeritud novembrist 2015 kuni jaanuarini 2018.

Uuringule vastanutest 49 % olid kindlalt seda meelt, et ostaksid sama automargi uuesti ja uuesti.

Raportis toodi välja, et autotootjad on liiga innukad uute meelelahutussüsteemide kasutamisega. Need ei tööta kõik veatult ning ei tekita seeläbi kasutajates usaldusväärsust. Enam kui pooled mured on seotud just meelelahutussüsteemidega.

Üldine trend oli aga see, et mured vähenesid pea kõikides kategooriates, mis tähendab, et autod on muutumas üha töökindlamaks.

Uuringus anti hinnang 177 erineva punkti kohta 8 erinevas kategoorias: sõiduki välimus; sõidukogemus; juhtkangid ja lisaekraanid (FCD); audio-, kommunikatsiooni- ja meelelahutusseadmed (ACEN); istmed; kütte-, jahutus- ja õhutussüsteemid (HVAC); auto interjöör; mootor ja käigukast.

Peugeot sai kõige kõrgema koha kõikide automarkide ees tulemusega 77 (PP100).

UUS PEUGEOT 208

Peugeot esitleb Genfis uut 208-t

Peugeot avalikustab 5. märtsil algaval Genfil autonäitusel uue 208 mudeli, mida saab valida nii elektri-, bensiini- kui ka diiselmootoriga. Lisaks on sel sügisel Eestis müügile jõudval uuel Peugeot 208-l hulgaliselt juhiabisid ja uue põlvkonna juhikoht i-Cockpit 3D-ekraaniga.

Peugeot Balticu tegevjuhi Andrus Kuusi sõnul on Peugeot väikeautod läbi aegade ühed populaarseimad Eestis. “Uuele 208-le elektrimootorivõimaluse lisamine toetab kindlasti ka elektriautode laiemat levikut, kuid autotööstuses ei toimu üleminek uuele energiaallikale päevapealt,”  lausus Kuus. “Näeme, et ka bensiini- ja diiselmootorid teevad suuri arenguid ning muutuvad järjest rohkem kütuse- ja keskkonnasäästlikumaks.”

Tänu PSA Groupi uusima põlvkonna CMP platvormile on 208 õhku paisatav CO2 heitmekogus väike, kuna sõiduk on võrreldes eelkäijaga 30 kg kergem, aerodünaamika on parem, rehvide veeretakistus väiksem ning jõuülekanne optimaalsem. Lisaks tagab CMP platvorm parema akustika, väiksema vibratsioonitaseme ja mõnusama temperatuuri salongis ning pakub väikeautode segmendis seninägematuid juhiabisid.

Elektrimootoriga uus Peugeot e-208
Peugeot e-208 on varustatud 100-kilovatise (136 hj) vaikse ja vibratsioonivaba elektrimootoriga, mis arendab pöördemomenti 260 Nm. Elektrimootoriga 208-l on kolm sõidurežiimi: eco sõiduulatuse optimeerimiseks, normaligapäevaseks kasutamiseks ning sport, mis pakub maksimaalselt võimsust ja kiirendust 100 kilomeetrini tunnis 8,1 sekundiga. Käigukangiga saab vahetada ka akut laadivaid pidurdusrežiime, millest moderate pakub sarnast tunnet kui sisepõlemismootoriga autot pidurdades ning augmented on mõeldud kontrollitud aeglustamiseks gaasipedaaliga. Peugeot’ kvaliteedimärgiks kujunenud käigukasti ning massi jaotust on optimeeritud, mis võimaldab uuel elektrimootoriga 208-l saavutada sama jõudlus võrreldes sisepõlemismootoriga variandiga.

Uue 208 mugav soojendussüsteem hõlmab suure võimsusega kütteelementi (5kW), pumpa koos automaatse temperatuurikontrolliga, olenevalt versioonist soojendusega istmeid ning puuteekraanilt või MyPeugeot® telefoniäpiga programmeeritavat eelsoojendust. 220 liitri jagu ruumi võtvad akud on jaotatud põranda alla. 50 kilovatt-tunnise kogumahutavusega akud võimaldavad WLTP mõõtmismetoodika järgi sõita kuni 340 kilomeetrit ja NEDC mõõtemeetodi kohaselt kuni 450 kilomeetrit. Akude mahutavus 70% on garanteeritud 8 aastaks või kuni 160 000 kilomeetri läbimiseni.

Akut saab laadida tavapärase koduse pistikuga (laadimisaeg 16 tundi), Wall Box laadijaga (laadimisaeg kolmefaasilise 11-kilovatise variandiga 5,25 tundi ning ühefaasilise 7,4-kilovatise variandiga 8 tundi) või avalikus laadimispunktis (aku 80%-ni laadimise aeg 100-kilovatise seadmega 30 minutit). Laadimist saab alustada ja lõpetada ning protsessi jälgida ka mobiiliäpiga.

Uus Peugeot 208
Uue mudeliga pakutakse tervet valikut Euro 6.d heitmenormile vastavaid tipptehnoloogiaga bensiini- ja diiselmootoreid. Esmakordselt väikeautode segmendis on PureTech 100 ja 130 mootorid saadaval ka EAT8 kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.

208 on varustatud Peugeot DNA lahutamatuks osaks saanud uue põlvkonna juhikohaga i-Cockpit®, mida kasutab juba üle 5 miljoni sõidukijuhi. Kogu kuvatav info on lihtsasti nähtav, kuna asetseb juhi vaateväljas. Olenevalt varustuspaketist on 3D näidikutepaneel loetav kahel tasandil, kusjuures ülemisel numbrilaual esitatakse dünaamiliselt muutuv info hologrammivormis. Keskele paigutatud puuteekraan on saadaval 5-, 7- ja 10-tollisena.

Suurt tähelepanu on uuel 208-l pööratud panipaikadele. Lisaks uksetaskutele ja kindalaekale on olenevalt versioonist veel kolm hoiukohta: mahukas ruum esiistmete vahel käetoe all, lihtsasti ligipääsetav ala käigukangi ees ning nutikalt varjatud pind keskkonsoolis, mida saab kasutada ka nutitelefoni juhtmevabaks laadimiseks.

Tänu suurele hulgale juhiabidele on uus Peugeot 208 samm poolautomaatse juhtimise poole. Uuel mudelil on püsikiirusehoidja koos automaatse peatumise ja startimise funktsiooniga. Ummiku liikuma hakates alustab ka 208 automaatselt sõitu, kui peatus on kestnud vähem kui 3 sekundit. Pikema peatumise korral piisab liikuma hakkamiseks kiirest puudutusest gaasipedaalile või nupule.

Lisaks on uuel 208-l aktiivne sõidurea hoidja, täielik parkimisabi koos automaatse juhtimise, kiirendamise ja pidurdamisega, nii öösel kui ka päeval jalakäijaid ja jalgrattureid tuvastav ning kokkupõrke eest hoiatav automaatne hädapidurdussüsteem, juhi tähelepanu hajumise hoiatus, automaatne lähi- ja kaugtulede lülitus, kiirustepiirangute ja liiklusmärkide tuvastus (lisaks kiirusepiirangutele ka STOP märgi ja ühesuunalise tee märgi kuvamine juhile), aktiivne pimenurga jälgimise süsteem ning elektriline seisupidur.

Oma nutitelefoni ekraan on võimalik peegeldada uue 208 puuteekraanile, laadida nutiseadmeid juhtmevabalt ning kasutada TomTom® Trafficut koos 3D navigaatori ja reaalajas liiklusteabega.

Uus Peugeot 208 on saadaval viies varustuspaketis: Access, Active, Allure, GT Line ja GT.

Peugeot
Iga Peugeot sõiduk toob klientideni ergutava ja rahuldust pakkuva sõidukogemuse, silmapaistva disaini ning kompromissitu kvaliteedi. Ettevõttel on üle 10 000 müügisalongi rohkem kui 160 riigis üle maailma, mis müüsid eelmisel aastal enam kui 1,74 miljonit sõidukit. Eestis on Peugeot’l suurim automüügi- ja teenindusvõrk, kuhu kuulub 12 salongi ning teenindust.

Mõõdud

Ideeauto Sport Engineered 508

Peugeot avalikustab elektrilise ideeauto Sport Engineered 508

Peugeot avalikustab Genfi autonäitusel elektrifitseeritud ideeauto Peugeot Sport Engineered 508, mis on edasi arendatud 508 hübriidsedaanist, ent pakub seninägematut sõidukogemust koos vähese heitmekoguse ja sportliku disainiga.

Peugeot Baltic tegevjuhi Andrus Kuusi sõnul näitab värske ideeauto, et selle väljatöötamisel aluseks olnud uuel 508 mudelil on hea tulevikukindlus. “Mullu novembris Eestisse jõudnud uus 508 kuulutati Leedus 2019. Aasta Autoks ning lisaks pääses see finaali ka Euroopa Aasta Auto konkursil, kus võitja selgub juba märtsis,” rääkis Kuus. “Kui praegu on uus 508 saadaval kolme diisel- ja kahe bensiinimootoriga, siis juba 4. kvartalis jõuavad müügile laetava hübriidmootoriga kupee-sedaan 508, mille alusel ka Genfis esitlemisele tulev ideeauto välja arendati, kui ka universaalversioon 508 SW.”

Sportliku väljanägemisega Peugeot Sport Engineered 508 on sissejuhatuseks uue elektriautode valiku arendamisele, põhinedes kahe teedrajava elektrilise ideeauto loomise kogemusel. Nendeks on 2013. aastal kõige madalamat emissioonikogust maailmas ja GTi-tasemel jõudlust pakkunud 208 HYbrid FE ning 2015. aastal loodud 308 R HYbrid Concept, mis kiirendas 100 kilomeetrini tunnis 4 sekundiga. Uus Peugeot Sport Engineered 508 võimendab neid saavutusi, ent pakub lisaks viimaseid tehnoloogilisi uuendusi.

Peugeot insenerid on uues ideeautos ühendanud kolme mootori potentsiaali (PureTech 200, 110-hobujõuline elektrimootor esiosas ja 200-hobujõuline taga), kaks energiaallikat ning nelikveo, mis pakub silmapaistvat kiirendust pöördemomendiga 500 Nm. Tänu neile näitajatele on Peugeot Sport Engineered 508 ühes klassis 400-hobujõulise sisepõlemismootoriga sõidukitega. Uus ideeauto kiirendab 100 kilomeetrini tunnis 4,3 sekundiga ning arendab kiirust kuni 250 kilomeetrit tunnis, kuid õhku paisatav CO2 heitmekogus ulatub WLTP mõõtemetoodika kohaselt ainult 49 grammini kilomeetri kohta.

Ideeauto pakub kõiki laetava hübriidmootori eeliseid. 11,8 kilovatt-tunnise mahutavusega aku võimaldab WLTP mõõtmismetoodika järgi sõita täielikult elektriga kuni 50 kilomeetrit. Sport-režiimis saab tavapärast ja elektrilist energiaallikat koos kasutada kuni kiiruseni 190 kilomeetrit tunnis, mis tähendab ühtlasi muljetavaldavat kiirendust.

Ideeautole kohandatud uue põlvkonna juhikoht i-Cockpit® pakub intuitiivset sõidukogemust: kompaktne rool ning selle kohal asuv näidikupaneel võimaldab juhil hoida pilku koguaeg teel ja keskenduda täielikult juhtimisele. Sõiduki salongi iga detail on spetsiaalselt vormitud: katus, tuuleklaas, uksed ja tiivad. Ideeautol on 10-tolline HD puuteekraan ning 12,3-tolline näidikuteplokk.

Peugeot
Iga Peugeot sõiduk toob klientideni ergutava ja rahuldust pakkuva sõidukogemuse, silmapaistva disaini ning kompromissitu kvaliteedi. Ettevõttel on üle 10 000 müügisalongi rohkem kui 160 riigis üle maailma, mis müüsid eelmisel aastal enam kui 1,74 miljonit sõidukit. Baltimaades on Peugeot’l suurim automüügi- ja teenindusvõrk, kuhu kuulub 23 salongi ning teenindust kolmes riigis.

Milline oht kaasneb sellega, kui peale mootori käivitamist kliimaseade sisse lülitada

Kõik tuleb sellest, et me sulgeme alati aknad, kui oma auto välja seisma jätame. Aga isegi siis, kui jätame auto varju, võib see koguda 400-800 mg benseeni.Kui pargid auto päikese kätte ja välitemperatuur on üle 16 kraadi, võib benseeni tase jõuda 2000-4000 mg juurde, mis on lubatud tasemest 40 korda kõrgem.

Istudes suletud akendega autos hingavad inimesed benseeni sisse ilma, et nad oleksid teadlikud selle mürgisest mõjust neerudele, maksale ja luukudedele. Veelgi enam, meie organismile on sellest vabanemine väga keeruline ja aeganõudev.

Autode käsiraamatud ütlevad, et me peaksime autoaknad enne kliimaseade sisse lülitamist avama, selgitamata, milleks see vajalik on, mainides vaid, et see on autole hea.

Selgitus:

Uuringute tulemused näitavad, et enne õhu jahutamist paiskab kliimaseade kogu soojendatud õhu välja. Sellega koos väljub ka benseen – mürk, mis põhjustab vähki.

Seega, isegi kui istud autosse ja ei pane tähele mingit kuuma plastiku lõhna, ava mõneks minutiks aknad ja alles siis lülita kliimaseade sisse. Jäta aknad ka auto käivitamise ajaks mõneks minutiks lahti.

Tee see endale autos olles harjumuseks, et kaitsta oma organismi mürkide eest, sest tagajärjed võivad olla väga traagilised.

SEAT selgitab: 5 sagedasemat viga, mida tehakse konditsioneeri kasutamisel

  • Üks kõige levinumaid vigu: konditsioneer lülitatakse täisvõimsusel tööle, tuulutamata esmalt autot
  • Ventilatsiooniavadest väljuv jahutatud õhk tuleb suunata lakke, mitte sõitjatele, et see saaks ühtlase tekina ülevalt alla vajuda
  • Kuna 35-kraadine sisetemperatuur mõjub halvasti juhi reageerimiskiirusele, tuleks salongi suvel korralikult õhutada ja jahutada

Minevikku on jäänud ajad, mil inimesed asusid teele varastel hommikutundidel, et vältida sõitu palava päikese käes, või avasid sõidu ajaks kõik auto aknad, et vähendada saunatunnet salongis. Erinevalt tänasest ei kuulunud konditsioneer veel 1980ndatel autode põhivarustusse. Iga uue mudeli jahutussüsteemi väljatöötamiseks kulub tervelt 3 aastat. Selle aja jooksul uuritakse 3D-lahenduste abil põhjalikult ventilatsioonikanalite ja -avade geomeetriat ning viiakse läbi virtuaalsimulatsioone, et saada täpne ettekujutus õhuvoolu liikumisest salongis.

Kõigest hoolimata teevad aga inimesed siiani konditsioneeri kasutamisel mitmeid vigu. Allpool on toodud neist viis kõige levinumat ning mõned nõuanded konditsioneeri kasutamiseks nii, et sellest oleks kõige enam kasu:

  1. Konditsioneer lülitatakse autosse sisenedes kohe täisvõimsusel tööle:
    Suvel võib temperatuur päikese kätte pargitud autos tõusta lausa 60 plusskraadini. Kui järgite paari lihtsat nõuannet, õnnestub see aga juba poole tunniga langetada 25 kraadini. Üks kõige levinumaid vigu on konditsioneeri sisselülitamine maksimumvõimsusel. „Avage enne konditsioneeri sisselülitamist minutiks-paariks auto uksed ja aknad,“ kõlab esimene soovitus, mille annab SEATi tehnokeskuse insener Ángel Suárez. Selle lihtsa liigutusega saate „alandada salongi temperatuuri   loomulikul viisil“. Niipea, kui auto on saanud pisut tuulduda, võite siseneda, sulgeda uksed-aknad ja konditsioneeri sisse lülitada.
  2. Auto kliimaseade pannakse tööle siseõhu ringluse režiimil:
    See on teine klassikaline viga, mida tehakse. Halb on see põhjusel, et selle režiimi pidev kasutamine „muudab aknad uduseks“. Alternatiivina soovitab Suárez panna kliimaseadme tööle hoopis automaatrežiimil, et „õhuvoolu reguleerimine toimuks ühtlasemalt ja tõhusamalt.”
  3. Konditsioneeri ei lülitata sisse, sest hommik on jahe:
    Sõltuvalt Teie asukohast Euroopas võivad mõned suvehommikud olla paiguti üsna jahedad. Sellest hoolimata oleks hea „auto konditsioneer tööle panna ka juhul, kui kasutate kliimaseadet salongi soojendamiseks“. Nii hoiate ära udu tekke klaasidele, kui temperatuur väljas hakkab tõusma.
  4. Ventilatsiooniavad reguleeritakse valesse asendisse:
    „Pane konditsioneer suurema võimsusega tööle, ma ei tunne midagi,“ on palve, mida autos viibijad suviti juhile sageli esitavad. SEATi eksperdi sõnul pole aga enamikul juhtudel „asi üldse temperauuris, vaid selles, kuhu õhuvool autos on suunatud“. Õhuvoolu võimalikult ühtlaseks jaotamiseks salongis „tuleb ventilatsiooniavad reguleerida asendisse, milles jahutatud õhk on suunatud lakke, mitte inimestele näkku“. Selle lihtsa liigutuse abil „jõuab õhuvool ühtlaselt salongi igasse nurka ja iga sõitjani”.
  5. Konditsioneeri ei hooldata regulaarselt:
    Nii nagu tuleb kontrollida ja vahetada näiteks mootoriõli, rehve või pidurivedelikku, tuleb regulaarselt hooldada ka auto konditsioneerisüsteemi. Filtreid on soovitav vahetada iga 15 000 või 20 000 kilomeetri läbimise järel, et „vältida õhuvoolu nõrgenemist ja jõudluse langust,“ lisab Ángel Suárez.

Kuumuse mõju ei tohi suvise autosõidu ajal alahinnata. SEATi eksperdi sõnul muudab 35 °C sisetemperatuur autojuhi reaktsiooni 20% aeglasemaks kui temperatuuril 25 °C. Efekt on põhimõtteliselt sama nagu siis, kui alkoholisisaldus juhi veres on umbes 0,5 g/l. Seepärast on salongi korralik õhutamine ja jahutamine suvel eriti tähtis.

Teenuspakett

Pakume oma klientidele teenuspaketti, milles sisaldub sõiduki hooldus koos korralise tehnoülevaatusega. 

Pakkett on täisteenus, mis koosneb sõiduki kontrollist, vajadusel hooldus või remontööst ning korralise tehnoülevaatuse läbimisest.

Broneeri teeninduse aeg

SILLASTEND Beissbarth VAS6767

Beissbarth VAS6767 – 3D sillastend sõidu- ja pakiautodele.

Uuemõisa Autokeskuses on kasutuses uus täpne ja kiire 3-D sillastend. 3D mõõtesüsteem töötab triangulatsiooni printsiibil – ühte punkti rattaplaadil vaadatakse kahe kaameraga, mis tähendab, et nurk ja seeläbi plaadi punkt määratakse kolmnurkprintsiibi abil.

Uue põlvkonna veerenurkade seadistamise stend

– Kiire
– täpne
– Lihtne kasutada
– Mobiilne ja võtab vähe ruumi

Põhimõtteliselt mõõdab 3D mõõtesüsteem iga ratas kolmnurk põhimõttel (kaks kaamerat sihivad ühte mõõteplaati).
Mõlema kaamera nurk ja vahekaugus on ette määratud, mis tähendab, et nurk ja seeläbi plaadi punkt saab määrata kolmnurkprintsiibi abil.
Beissbarthi kombineeritud võrdlussüsteem kahe CCD kaamerega: see tähendab, et mõõteväärtuste salvestajad võivad mõõtmise ajal liikuda (isegi vibratsioonid on lubatud) ilma tulemust mõjutamata.

Funktsioonid

– 3D veerenurkade seadistamine (“3D Sillastend”)
– Spetsiaalne plaat VAS 6430 paigaldamiseks
– rataste eraldi tõstmine ei ole enam vajalik.
– Väga suur mõõtmise täpsus
– Beissbarthi kolmnurk võrdlussüsteem
– Rataste külge ei käi elektroonika komponente
– Ruumisäästlikkus – ei nõua tõstuki ette ega taha lisaruumi.
– Põhjalik Beissbarthi sõidukite spetsifikatsioonide andmebaas, mis sisaldab rohkem kui 25 000 sõiduki andmeid rohkem kui 60 sõidukitootjalt, ajakohastatakse mitu korda aastas.

DEMO VIDEO