508 PSE – kõige võimsam PEUGEOT

508 PSE – seni kõige võimsam PEUGEOT’ seeriatootmise mudel

PEUGEOT SPORT inseneride arendustöö tulemusena jõuab peagi turule PEUGEOT 508 PSE – brändi esimene seeriatootmise sõiduk, mille identiteeti kirjeldab kõige paremini sõna „kilovatt“. Selliseid võimsus- ja jõumomendi näitajaid, nagu uuel 508 PSE-l, ei ole PEUGEOT seeriatootmisemudelitel veel nähtud.

PEUGEOT 508 PSE ja 508 SW PSE on esimesed PEUGEOT SPORT ENGINEERED sõidukid, mis ühendavad täiuslikult sportlikkuse ja tipptehnoloogiad. PSE tootesarja visuaalse identiteedi silmapaistvamad elemendid on kolm krüptoniitrohelist küünist, mis on inspireeritud legendaarse PEUGEOT 504 Coupé tagatulede siluetist. 508 PSE on otsast lõpuni tõeline tipptehnoloogiline meistriteos ja PEUGEOT SPORT inseneride oskuste musternäide.

PEUGEOT SPORT PERFORMANCE
508 PSE on seni kõige võimsam PEUGEOT seeriatootmises olev sõiduk, mille ajam hõlmab elektrimootori ja sisepõlemismootori nutikat kombinatsiooni, mis muudab selle märkimisväärselt võimsaks – 360 hobujõudu pöördemomendiga 520 Nm.

508 PSE on võimeline:

  • kiirendama 0-100 km/h 5,2 sekundiga,
  • läbima 1000 m 24,5 sekundiga,
  • arendama kiirust 80-120 km/h 3 sekundiga,
  • saavutama maksimaalseks kiiruseks 250 km/h (elektrooniliselt piiratud).

Pakkumaks parimat võimalikku kombinatsiooni masina jõudlusest ja sõidumugavusest, on PEUGEOT SPORT insenerid kohandanud juba tuttava 508 vastavaks PSE versiooni sõiduomadustele:

  • 3 vedrustusreziimi (Comfort/Hybrid/Sport),
  • madaldatud veermik 24 mm laiendatud rööpmega ees ja 12 mm laiendatud rööpmega taga,
  • 380 mm läbimõõduga esipidurikettad ja fikseeritud neljasilindrilised pidurisadulad,
  • 20-tollised veljed koos Michelin© Pilot Sport 4S rehvidega.

ENNEOLEMATU EFEKTIIVSUS
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 hj võimsus on saavutatud sisepõlemismootori ja kahe elektrimootori kombineerimisel, millest üks on masina esiosas ja teine tagaosas. Nelikvedu tagab optimaalse haardumise olenemata ilmastikuoludest.

Võimalik on valida viie erineva sõidurežiimi vahel:
Elektriline sõidurežiim tagab elektrimootorile iseloomuliku erksuse ja jõulise kiirenduse 0 km/h kuni 140 km/h vahemikus. Mudeli elektriline läbisõiduulatus on kuni 42 km (WLTP standardi järgi).

Hybrid sõidurežiim optimeerib sisepõlemismootori ja elektrimootori kasutamise, et tagada jõudlus võimalikult kütusesäästlikult.

Comfort režiim on sarnane Hybrid režiimile, erinevuseks on pehmeks reguleeritud vedrustus, mis tagab tippklassi sõidumugavuse.

Sport režiimi maksimaalne võimsus (360 hj) on mõeldud sportliku sõiduelamuse saamiseks. Lisaks mõjutab ja muudab see režiim ka roolivõimendi tööd, vedrustuse ja gaasipedaali seadistusi ning digitaalse ekraani värvikombinatsioone. Sisepõlemismootori abil on tagatud pidevalt ka aku vajalik laetus maksimaalse võimsuse saavutamiseks.

Aku täislaadimise võimalused on paindlikud:

  • vähem kui 7 tunniga tavapärasest vooluvõtupesast (näiteks kodumajapidamises),
  • 4 tunniga 16-amprisest vooluvõtupesast,
  • vähem kui 2 tunniga 32-amprisest Wall Box laadimiskilbist.

508 PSE salong ja pagasiruum on sama ruumikad nagu sisepõlemismootoriga mudeliversioonidel. See on saavutatud tänu elektrimootorite ja aku nutikale paigutusele.

Sportliku mudeliversiooni CO2 heitmekoguste näitaja on WLTP protokolli järgi kinnitatud andmetel vaid 46 g CO2/km, mis vastab kütusekulule 2,03 liitrit saja km kohta.

AINULAADNE SÕIDUELAMUS
508 PSE on peenhäälestatud vastavalt masina tegelikele võimetele ja sõiduomadusetele, pakkudes nii tippklassi juhitavust ja teelpüsivust ning roolisüsteemi seadistuste täiuslikkus väljendub igas manöövris.

Suurima võimaliku ohutuse tagamiseks on 508 PSE varustatud kõikide PEUGEOT 508 mudelile pakutavate juhiabidega: Night Vision öövaatlusseade, adaptiivne püsikiiruse hoidja koos Stop & Go funktsiooniga, sõidurealt väljakaldumise hoiatussüsteem, automaatne hädapidurdus jne. FOCAL® Hi-Fi helisüsteem kuulub sõiduki põhivarustusse.

PEUGEOT i-Cockpit® armatuur koos kompaktse rooli ning digitaalse näiduplokiga moodustavad hämmastava terviku masina üldise kontseptsiooniga, millele lisatud PEUGEOT SPORT ENGINEERED disainielemendid toovad varjamatult esile mudeli eksklusiivse iseloomu.

Muuhulgas on rõhutatult eksklusiivne Comfort-fit eriseeria istmete polster, mille valmistamisel on kombineeritud nahk, 3D võrkkudum ja Alcantara©.

Täiuslikku voolujoonelisust rõhutavad:

  • agressiivse stiiliga iluvõre, esipamper, õhuvõtuavad ja embleem sõiduki esiosas;
  • kolmeosaline küljespoiler koos krüptoniitroheliste dekoratiivelementidega, sõiduki külgedel;
  • elektrolüütilise töötlusega, musta värvi summutiotsad, läikivmust keskdiffuuser auto tagaosas;
  • 20-tollised veljed koos MICHELIN© Pilot Sport 4S rehvidega ja PEUGEOT SPORT esipidurite pidurisadulad.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED on saadaval kolmes värvitoonis: Selenium hall, Perla Nera must ja Pearl valge.

Mudeli tellimuste vastuvõtmine algab 2021. aasta alguses.

Telia vahetab oma autopargi elektriautode vastu

Telia sai sel esmaspäeval, 21. septembril, kätte viimased tellitud Hyundai KONA elektriautod. Telia vahetab oma autopargi välja elektriautode vastu, et toetada ettevõtte eesmärki saada 2030. aastaks täielikult süsinikneutraalseks.

Telia on võtnud endale ambitsioonika eesmärgi – ettevõte soovib jõuda 2030. aastaks punkti, kus õhku paisatava CO2-e kogus on null, mida toetab ka praeguse autopargi väljavahetamine. Telia autopargis on nüüd 15 Hyundai KONA elektriautot, mis hakkavad paiknema Telia Mustamäe peakontori juures. Elektriautod on mõeldud eeskätt töösõitudeks, kuid ettevõtte töötajatel on võimalus neid ka erakasutusse rentida.

Aasta alguses korraldas Telia oma töötajatele infopäeva, kus räägiti täpsemalt ettevõtte tulevikuplaanidest. Hyundai ja Topauto tõid omalt poolt kohale saadaolevad elektriautod, et kõik saaksid neid proovida. Elektriautoga sõitmine ei ole ainult roheline mõtteviis ja maailma päästmine, vaid see on vaikne, lihtne ja innovaatiline liikumisviis.

Kevadel tehti töötajate seas uuring, millest selgus, et igapäevaselt läbivad inimesed kodust tööle ja tagasi liikumisel ligi 45 000 kilomeetrit. See tähendab, et nädalaga sõidavad Telia töötajad 5,6 ringi ümber maailma! Telia autopargi väljavahetamise eesmärgiks on nii keskkonna-jalajälje vähendamine kui ka töötajate ning klientide teadlikkuse kasvatamine elektriautode kasutamise osas. Telia haldusjuht Mari-Liis Vihul  ütles, et ta usub, ettevõtted peaksid just selliseid samme astuma, hoidmaks meie ühist keskkonda.

„Esimeste elektriautode soetamise eesmärgiks on anda oma töötajatele elektriautode kasutamisel kogemus, julgustades neid seega tegema hiljem samas suunas otsuseid ka oma isiklike sõidukite soetamisel,“ kirjutas Telia elektriautode ostu taotluses Keskkonnainvesteeringute Keskusele (KIK).

Uuringutes on välja toodud, et elektriautod on nagu 20 aastat tagasi sülearvutid, kui kasutajad ei teadnud, mida ja kuidas valikuprotsessis peaks arvesse võtma. Seetõttu on Hyundai valmis äriklientidele tegema spetsiaalseid elektriauto info- ja proovisõidu päevi, et teemat lähemalt tutvustada.

Juba oktoobri keskel avab KIK uue taotlusvooru kuni 50 000 eurot maksvate täiselektriliste sõidukite 5000 € suuruse ostutoetuse saamiseks ning selle alla kuuluvad nii Hyundai KONA kui ka IONIQ.

Lisainfo saamiseks võta meiega ühendust.

Küsi pakkumist

*Allikad: Telia, ituudised.ee, Facebooki kasutajate kogutud andmed detsember 2019 kuni jaanuar 2020. Fotod: Topauto ja Hyundai Motor Baltic.

Uus PEUGEOT 208 on Euroopa Aasta Auto 2020

Esmaspäeval, 2. märtsil valis kuuekümnest Euroopa autoajakirjanikust koosnev žürii aasta autoks uue Peugeot 208. Märkimisväärseks hinnati eeskätt selle mudeli mootorivalikut, mis pakub klientidele vabaduse valida elektri-, bensiini- ja diiselmootori vahel. Ühtviisi vallutasid žürii südamed sõiduki eriti hästi õnnestunud disainilahendus ja tehnoloogilised lahendused. Euroopa Aasta Auto tiitel täiendab uue Peugeot 208 karikariiulit, kus on lühikese aja jooksul koha leidnud juba 12 rahvusvahelist auhinda.

Tutvu uue Peugeot 208-ga lähemalt

Topauto andis Martin Järveojale üle pilkupüüdva sponsorauto

Martin Järveoja hakkab pilkupüüdva sponsorautoga ringi sõitma, Topauto andis WRC rallisarjas osalevale kaardilugejale Martin Järveojale üle pilkupüüdva omanimelise uue auto, mis hakkab ralliässa Eestis olles sõidutama.

Topauto sõlmis eelmise aasta MM-sarja parima kaardilugeja Martin Järveojaga 2020. aastaks toetuslepingu ning selle raames sai Järveoja enda käsutusse sportliku linnamaasturi Hyundai Tucson N Line.

„Lisaks põnevale kujundusele käib autoga kaasas ka eksklusiivne autonumber 100TOP, mis näitab, et Martin kuulub oma spordiala TOPi ehk tippu. Usun, et maailmameistritiitli eest tuleb sel hooajal vinge rebimine ning loodan hooaja lõpus seal kõige kõrgemal ikka Tänakut ja Järveoja näha,“ ütles Topauto juhatuse esimees Janel Sell.

Hyundai Kona tootepere laieneb uue hübriidmudeliga

  • Uus Kona Hybrid laiendab populaarse auhinnatud Kona mudelivalikut, et pakkuda Hyundai klientidele veelgi rohkem versioone.
  • Hyundai vastab Euroopa klientide nõudmistele, pakkudes uut ökonoomset linnamaasturit.

Hyundai laiendab oma populaarset ja auhinnatud Kona tooteperet uue hübriidmudeliga. See uusim  trendikas linnamaastur vastab oma säästliku hübriidjõuseadmega Euroopa klientide nõudmistele. Peale julge disaini sisaldab uus sõiduk ka uusimaid Hyundai SmartSense’i ohutus- ja juhiabisüsteeme ning ka uut, kohandatavat ja suuremat teabe- ja meelelahutusekraani.

Kona, mis sai oma nime Hawaiilt, toodi turule 2017. aastal. Eelmisel aastal lisandus sisepõlemismootoriga Konale täiselektriline Kona Electric. Ülemaailmne nõudlus soodsa elektriauto Kona Electricule on olnud muljetavaldav tänu sõiduki võimsale elektrimootorile ja ülipikale sõiduulatusele. Ostjate huvi on oluliselt ületanud isegi julgeimad prognoosid.  Euroopas on müüdud kokku peaaegu 120 000 mudelit.

„Hyundai pakub oma klientidele laias valikus jõuallikaid erinevateks vajadusteks. Kona Hybrid ühendab linnamaasturi ja ökoauto, mis pakub Euroopa klientidele taas uut ja huvitavat võimalust,“ ütles Hyundai Motor Europe’i toote- ja turundusjuht Andreas-Christoph Hofmann.

Uue Kona Hybridi jõuallikas on juba tuttav IONIQ Hybridilt: neljasilindriline 1,6-liitrine otsesissepritsega Kappa GDI koos elektrimootori ja topeltsiduriga automaatkäigukastiga.  Selle uue mootori maksimaalne kombineeritud võimsus on 141 hj ja pöördemoment 265 N*m. Säästliku sisepõlemismootori võimsus on 105 hj ja pöördemoment 147 N*m. Sõiduki püsimagnetitega elektrimootori võimsus on 43,5 hj (32 kW) ja maksimaalne pöördemoment 170 N*m. Kompaktne liitiumioon-polümeeraku on tänu neljakihilisele struktuurile nii võimas kui ka ohutu. Selle mahtuvus on 1,56 kWh. Suurepärased laadimis- ja tühjenemiskarakteristikud suurendavad kõrgepingeaku väljundit ja energia regenereerimist.

Lisavarustusse kuuluval navisüsteemil on klassi suurim 10,25-tolline värviline puutetundlik ekraan. Navil on viis aastat tasuta LIVE-teenuseid, mis sisaldavad teavet ilma, liikluse, liikluskaamerate ja huvipunktide kohta. Uue funktsioonina on ekraan jagatud kolmeks osaks, millel kuvatavat saab muuta. Samuti on võimalik Qi standardiga ühilduvaid mobiiltelefone juhtmevabalt laadida. Bluetooth võimaldab süsteemiga ühendada kaks allikat, näiteks telefoni vabakäesüsteemi kasutamiseks ja tahvelarvuti heliseadmena.

Uue Kona Hybridi valged detailid tõstavad selle seeria teiste mudelite seas esile. Standardmudelitel on musta värvi kootud kangast valgete õmblustega istmed, valida saab ka valge äärisega mustast riidest või nahast istmed või valgete õmblustega mustast nahast istmed. Kliendid saavad valida ka kolme muu Konalt tuntud väljendusrikka värvipaketi hulgast: Orange, Lime ja Red.  Kõigi salongi värvivalikutega kaasneb must lagi. Kliendid saavad valida 26 kerevärvi vahel.

Usaldusväärne ohutus

Nii nagu teised Kona mudelid on ka uus Kona Hybrid varustatud tipptasemel Hyundai SmartSense’i tehnoloogiapaketiga. Standardmudelid on varustatud sõiduraja jälgimise abisüsteemi (LFA), juhi tähelepanu hoiatuse (DAW) ja kiirushoidikuga ning peale selle on saadaval Kona tooteperes uus seade – elektrooniline seisupidur (EPB). Kona Hybridi varustuspakett Style pakub standardvarustuses parimaid turvafunktsioone, sealhulgas esikokkupõrke hoiatussüsteemi ning kokkupõrke vältimise abi koos jalakäijate ja jalgratturite tuvastamisega. Style mudelil kuulub juba põhivarustusse kohanduv kiirushoidik (SCC) koos funktsiooniga Stop & Go. Bi-LED-kaugtuledega KONA-l on ka kaugtulede automaatvaheti põhivarustuses. Lisavarustusse kuuluvad pimenurga jälgija, tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus ning täiustatud sõidurajal püsimise abisüsteem.

ECO DAS – säästlik juhiabisüsteem

Säästlik juhiabisüsteem (ECO DAS) analüüsib teepinna ja marsruudi andmeid, et aidata saavutada optimaalset kütusekulu. Kui sihtkoht on navigatsioonisüsteemi sisestatud, esitab see teavet liiklusummikute või muude takistuste kohta marsruudil ja julgustab kasutama regeneratiivset pidurdamist, mis vähendab kütusekulu. Süsteem tuvastab ka tee reljeefi ning on valmis kallakuteks ja allamäge sõiduks. Allamäge sõitmisel laeb see enne kallakuid akusid, maksimeerides nii mäest alla sõites regeneratiivset pidurdamist. Süsteemi saab aktiveerida kiirustel 40–160 km/h sõidurežiimis Eco.

Uue Kona Hybridi hind algab 24 990 eurost (1,6 Hybrid 141 hj 6DCT Comfort). Uus sõiduk on saadaval Eestis alates 2019. aasta sügisest.

PEUGEOT 208 PÄLVIS MAINEKA AUHINNA

Tuttuus Peugeot 208 pälvis maineka Eurostari auhinna

Peugeot ridades on taaskord põhjust tähistada: firma uhiuus luukpära 208 sai pärjatud maineka Eurostari auhinnaga, mida annab välja sama mainekas autoajakiri Automotive News Europe.

Eurostari auhinnagaalat on peetud alates 1998. aastast, mille käigus Automotive News Europe hindab kõige innovaatilisemaid sõidukeid, muutes tiitli pälvimise veelgi suuremaks võiduks.

Žürii kiitis 208 uuenduslikku iseloomu ja väljapaistvat disaini ning unikaalset 3D i-Cockpit salongi. Oma osa oli mängida ka tippklassi juhiabidel. Autot tunnustati ka tänu oma uuele mitmeotstarbeliselt kasutatavale CMP platvormile, mis lubab sõidukites kasutada nii sisepõlemismootoreid kui ka elektriajamit.

Tegu pole esimese Peugeot’ Eurostari auhinnaga. Möödunud aastal võitits tiitli Pierre-Paul Matteli käe all disainitud 508.

Uus 208 jõuab esimeste klientideni 2020. aasta alguses. Ametlikku hinnakirja Eesti kohta veel avaldatud pole. Kõik mudelid on esiveolised ning näevad olenemata kütusest vägagi sarnased välja. Seda just seetõttu, et PSA grupi sõnul on elektriautod peagi uus normaalsus ning vajadus liialt massist eristuda puudub.

https://auto.geenius.ee/blogi/peugeot-blogi/

PEUGEOT 3008 HYBRID4

PEUGEOT 3008 HYBRID4 – SENI VÕIMSAIM PEUGEOT SEERIATOOTMISE AUTO
#UnboringTheFuture

Peugeot 3008 HYBRID4 linnamaasturi C0₂ heitkogus on vaid 29g/km(1) ning läbisõiduulatus 100% elektrirežiimis kuni 59 km(2).

Nelikveoline linnamaastur 300 hobujõulise (ehk 220 kW) võimsusega ja hübriidide turu madalaima C0₂ heitkogusega on taaskordne näide Peugeot kindlameelsest pühendumisest sõidunaudingu arendamisele sõltumata auto jõuallikast. Kompromissitut sõiduelamust pakuvad nii Peugeot traditsioonilise sisepõlemismootori ja elektrimootoriga autod kui ka uued pistikhübriidid.

PEUGEOT 3008 HYBRID4: kõikjal, kogu aeg

Alates uue Peugeot 3008 turule tulemisest 2016. aastal on autost saanud oma segmendi liider paljudes Euroopa riikides, kokku on müüdud enam kui 700 000 sõidukit.

Peugeot Baltikumi tegevjuht Andrus Kuusi sõnul võtab Peugeot 3008 edulugu uue HYBRID4 versiooniga aga täiesti uue pöörde. „Võrreldes tuntumate iselaadivate hübriididega on Peugeot 3008 HYBRID4 kordades madalama kütusekulu ja CO2 heitmekogustega, tegemata sealjuures kompromisse võimsuse või sõidumugavuse arvelt. Vastupidi – tegemist on seni võimsaima Peugeot seeriatoodangu autoga,“ kommenteeris Kuus.

Peugeot 3008 HYBRID4 CO2 heitmekogus on turul olevate hübriidautode hulgas madalaim: 29g kilomeetri kohta. Aku mahutavus on 13,2 kWh ning täiselektriline sõiduulatus kuni 59 km. „Pistikhübriid sedavõrd pika elektrilise sõiduulatusega annab reaalse võimaluse oma igapäevased linnasõidud 100% elektri jõul teha, erinevalt iselaadiva hübriidmootoriga autodest,“ lisas Kuus.

Tegu on võimeka ent ökonoomse linnamaasturiga, mis kiirendab 0-100km/h 5,9 sekundiga. Autol on kombineeritud 200hj (147kW) PureTech bensiinimootor ja kaks elektrimootorit: 110hj (81kW) e-EAT8 automaatkäigukastiga ühendatud elektrimootor auto esiosas ning 112hj (83kW) tagasillaga ühendatud elektrimootor auto tagaosas. Auto aku laadimine on kiire ja lihtne – täielikuks laadimiseks Wallbox(3) laadijaga kulub 1 tund ja 45 minutit.

4WD-režiim tagab parema veojõu teedel või keerulisel maastikul. Jõud jaguneb ühtlaselt sõiduki kõigi nelja ratta vahel ning tulemuseks on veatu haardumine märjal, porisel, lumisel või kurvilisel teel. 

HYBRID4 lisavarustus

3008 HYBRID4 nelikveoline mudeliversioon on saadaval ainult GT varustustasemega koos eksklusiivse Alcantara® Greval Grey istmepolstri ja vananenud töötlusega tammepuust “Grey Oak” salongiliistudega. Uuelt PEUGEOT 508-lt on üle võetud viimase põlvkonna juhiabisüsteemid, näiteks adaptiivne püsikiiruse hoidja koos Stop & Go funktsiooniga ning uuenenud sõiduraja hoidmise süsteem.

Baltikumi Peugeot ametlike edasimüüjate salongidesse jõuab Peugeot 3008 HYBRID4 müügile 2020.a kevadel ning mõne kuu jooksul pärast seda lisandub mudelivalikusse ka 225hj (165kW) kaherattaveoline 3008 HYBRID versioon, mis ühendab 180 hj (132 kW) PureTech mootori ja 110 hj (80 kW) elektrimootori sõiduki esiosas.

____________________________________

(1) Kuni 32g sõltuvalt valitud lisavarustusest; WLTP protokolli järgi
(2) 56 km sõltuvalt valitud lisavarustusest; WLTP protokolli järgi
(3) 7.4kW ühefaasiline laadija 32A

Uuemõisa Autokeskuse autopesula

Kvaliteetne autode käsipesula Haapsalus, teeme Teie sõiduki puhtaks nii seest, kui väljast.

Autopesu teenus:

  • Šampoonipesu
  • Pigileotuspesu
  • Salongi kuivpuhastus
  • Salongi aurupuhastus
  • Püsivaha
  • Veljepesu
  • jne.

Uuemõisa Autokeskus
Tallinna mnt 78, Uuemõisa alevik, Haapsalu
Info: 47 24 013 või 53 311 104

Broneeri autopesu aeg

Peugeot nimetati kõige usaldusväärsemaks automargiks.

Ühendkuningriigis läbiviidud iga-aastase J.D. Power usaldusväärsuse uuringu (The J.D. Power 2019 UK Vehicle Dependability Study) järgi on aastal 2019  kõige usaldusväärsem automark Peugeot, edestades sellega Jaapani ning Euroopa automargid.

Uuringu eesmärk oli tuvastada autodel ilmnevad probleemid ning reastada nad juhtumite arvu järgi. Mida väiksem vigade arv 100 auto kohta (PP100), seda kõrgemale pingereas reastuti. Uuringu tulemus pandi kokku  11530 uue sõiduki omaniku vastuste põhjal ning uurimuses osalesid autod, mis olid registreeritud novembrist 2015 kuni jaanuarini 2018.

Uuringule vastanutest 49 % olid kindlalt seda meelt, et ostaksid sama automargi uuesti ja uuesti.

Raportis toodi välja, et autotootjad on liiga innukad uute meelelahutussüsteemide kasutamisega. Need ei tööta kõik veatult ning ei tekita seeläbi kasutajates usaldusväärsust. Enam kui pooled mured on seotud just meelelahutussüsteemidega.

Üldine trend oli aga see, et mured vähenesid pea kõikides kategooriates, mis tähendab, et autod on muutumas üha töökindlamaks.

Uuringus anti hinnang 177 erineva punkti kohta 8 erinevas kategoorias: sõiduki välimus; sõidukogemus; juhtkangid ja lisaekraanid (FCD); audio-, kommunikatsiooni- ja meelelahutusseadmed (ACEN); istmed; kütte-, jahutus- ja õhutussüsteemid (HVAC); auto interjöör; mootor ja käigukast.

Peugeot sai kõige kõrgema koha kõikide automarkide ees tulemusega 77 (PP100).

UUS PEUGEOT 208

Peugeot esitleb Genfis uut 208-t

Peugeot avalikustab 5. märtsil algaval Genfil autonäitusel uue 208 mudeli, mida saab valida nii elektri-, bensiini- kui ka diiselmootoriga. Lisaks on sel sügisel Eestis müügile jõudval uuel Peugeot 208-l hulgaliselt juhiabisid ja uue põlvkonna juhikoht i-Cockpit 3D-ekraaniga.

Peugeot Balticu tegevjuhi Andrus Kuusi sõnul on Peugeot väikeautod läbi aegade ühed populaarseimad Eestis. “Uuele 208-le elektrimootorivõimaluse lisamine toetab kindlasti ka elektriautode laiemat levikut, kuid autotööstuses ei toimu üleminek uuele energiaallikale päevapealt,”  lausus Kuus. “Näeme, et ka bensiini- ja diiselmootorid teevad suuri arenguid ning muutuvad järjest rohkem kütuse- ja keskkonnasäästlikumaks.”

Tänu PSA Groupi uusima põlvkonna CMP platvormile on 208 õhku paisatav CO2 heitmekogus väike, kuna sõiduk on võrreldes eelkäijaga 30 kg kergem, aerodünaamika on parem, rehvide veeretakistus väiksem ning jõuülekanne optimaalsem. Lisaks tagab CMP platvorm parema akustika, väiksema vibratsioonitaseme ja mõnusama temperatuuri salongis ning pakub väikeautode segmendis seninägematuid juhiabisid.

Elektrimootoriga uus Peugeot e-208
Peugeot e-208 on varustatud 100-kilovatise (136 hj) vaikse ja vibratsioonivaba elektrimootoriga, mis arendab pöördemomenti 260 Nm. Elektrimootoriga 208-l on kolm sõidurežiimi: eco sõiduulatuse optimeerimiseks, normaligapäevaseks kasutamiseks ning sport, mis pakub maksimaalselt võimsust ja kiirendust 100 kilomeetrini tunnis 8,1 sekundiga. Käigukangiga saab vahetada ka akut laadivaid pidurdusrežiime, millest moderate pakub sarnast tunnet kui sisepõlemismootoriga autot pidurdades ning augmented on mõeldud kontrollitud aeglustamiseks gaasipedaaliga. Peugeot’ kvaliteedimärgiks kujunenud käigukasti ning massi jaotust on optimeeritud, mis võimaldab uuel elektrimootoriga 208-l saavutada sama jõudlus võrreldes sisepõlemismootoriga variandiga.

Uue 208 mugav soojendussüsteem hõlmab suure võimsusega kütteelementi (5kW), pumpa koos automaatse temperatuurikontrolliga, olenevalt versioonist soojendusega istmeid ning puuteekraanilt või MyPeugeot® telefoniäpiga programmeeritavat eelsoojendust. 220 liitri jagu ruumi võtvad akud on jaotatud põranda alla. 50 kilovatt-tunnise kogumahutavusega akud võimaldavad WLTP mõõtmismetoodika järgi sõita kuni 340 kilomeetrit ja NEDC mõõtemeetodi kohaselt kuni 450 kilomeetrit. Akude mahutavus 70% on garanteeritud 8 aastaks või kuni 160 000 kilomeetri läbimiseni.

Akut saab laadida tavapärase koduse pistikuga (laadimisaeg 16 tundi), Wall Box laadijaga (laadimisaeg kolmefaasilise 11-kilovatise variandiga 5,25 tundi ning ühefaasilise 7,4-kilovatise variandiga 8 tundi) või avalikus laadimispunktis (aku 80%-ni laadimise aeg 100-kilovatise seadmega 30 minutit). Laadimist saab alustada ja lõpetada ning protsessi jälgida ka mobiiliäpiga.

Uus Peugeot 208
Uue mudeliga pakutakse tervet valikut Euro 6.d heitmenormile vastavaid tipptehnoloogiaga bensiini- ja diiselmootoreid. Esmakordselt väikeautode segmendis on PureTech 100 ja 130 mootorid saadaval ka EAT8 kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.

208 on varustatud Peugeot DNA lahutamatuks osaks saanud uue põlvkonna juhikohaga i-Cockpit®, mida kasutab juba üle 5 miljoni sõidukijuhi. Kogu kuvatav info on lihtsasti nähtav, kuna asetseb juhi vaateväljas. Olenevalt varustuspaketist on 3D näidikutepaneel loetav kahel tasandil, kusjuures ülemisel numbrilaual esitatakse dünaamiliselt muutuv info hologrammivormis. Keskele paigutatud puuteekraan on saadaval 5-, 7- ja 10-tollisena.

Suurt tähelepanu on uuel 208-l pööratud panipaikadele. Lisaks uksetaskutele ja kindalaekale on olenevalt versioonist veel kolm hoiukohta: mahukas ruum esiistmete vahel käetoe all, lihtsasti ligipääsetav ala käigukangi ees ning nutikalt varjatud pind keskkonsoolis, mida saab kasutada ka nutitelefoni juhtmevabaks laadimiseks.

Tänu suurele hulgale juhiabidele on uus Peugeot 208 samm poolautomaatse juhtimise poole. Uuel mudelil on püsikiirusehoidja koos automaatse peatumise ja startimise funktsiooniga. Ummiku liikuma hakates alustab ka 208 automaatselt sõitu, kui peatus on kestnud vähem kui 3 sekundit. Pikema peatumise korral piisab liikuma hakkamiseks kiirest puudutusest gaasipedaalile või nupule.

Lisaks on uuel 208-l aktiivne sõidurea hoidja, täielik parkimisabi koos automaatse juhtimise, kiirendamise ja pidurdamisega, nii öösel kui ka päeval jalakäijaid ja jalgrattureid tuvastav ning kokkupõrke eest hoiatav automaatne hädapidurdussüsteem, juhi tähelepanu hajumise hoiatus, automaatne lähi- ja kaugtulede lülitus, kiirustepiirangute ja liiklusmärkide tuvastus (lisaks kiirusepiirangutele ka STOP märgi ja ühesuunalise tee märgi kuvamine juhile), aktiivne pimenurga jälgimise süsteem ning elektriline seisupidur.

Oma nutitelefoni ekraan on võimalik peegeldada uue 208 puuteekraanile, laadida nutiseadmeid juhtmevabalt ning kasutada TomTom® Trafficut koos 3D navigaatori ja reaalajas liiklusteabega.

Uus Peugeot 208 on saadaval viies varustuspaketis: Access, Active, Allure, GT Line ja GT.

Peugeot
Iga Peugeot sõiduk toob klientideni ergutava ja rahuldust pakkuva sõidukogemuse, silmapaistva disaini ning kompromissitu kvaliteedi. Ettevõttel on üle 10 000 müügisalongi rohkem kui 160 riigis üle maailma, mis müüsid eelmisel aastal enam kui 1,74 miljonit sõidukit. Eestis on Peugeot’l suurim automüügi- ja teenindusvõrk, kuhu kuulub 12 salongi ning teenindust.

Mõõdud