Null protsenti muret

Tee oma unistused teoks

Unistad sõitmisest uhiuue autoga ilma raske intressikoormata? Siis oled leidnud, mida otsid! Alanud on meie sensatsioonilise 0% intressiga liisingukampaania, mis muudab mängu kõigi autohuviliste jaoks.

  • Kaheks aastaks 0% liisinguintress. Ilma euriborita.
  • Müü oma vana auto meile ja kasuta saadud summat uue ostmiseks!
  • Kampaania kehtib peaaegu kõikidele Hyundai mudelitele:
    • i20
    • i30
    • BAYON
    • TUCSON
    • IONIQ 5
    • IONIQ 6

 

Hyundai pakub laia valikut kõige nõutumaid mudeleid kogu autoturul.

Alates mitmekülgsetest linnamaasturitest kuni suure sõiduulatusega

elektriautodeni – meil on olemas sõiduk, mis vastab täpselt sinu soovidele ja elustiilile.

Võta Hyundai suurepärase valikuga tutvumiseks ühendust meie sõbraliku müügikonsultandiga või külasta müügisalongi.

 

Pakkumine kehtib kuni 30.04.2024 või seni, kuni autosid jätkub.

Hyundai BAYON näidispakkumine

Teenuse pakkuja on SIA Citadele Leasing Eesti filiaal (krediidiandjate nimekirja kantud numbri 4,1-1/81 all). Krediidi kulukuse esialgne määr on 3.539% aastas järgmistel näidistingimustel: vara hind käibemaksuga 24 990 EUR, sissemakse 15%, jääkväärtus 35% ,krediidisumma käibemaksuga 21 241.51 EUR, periood 60 kuud, läbisõidupiirang 100 000km, tagasimaksete arv 61, intressimäär aastas kuni 24 kuuni 0% ning alates 25 kuust on 1.99% + 3 kuu Euribor (31.12.2023 oli 3 kuu Euribor 3.909%, lepingus fikseeritud Euribor võib muutuda iga 3 kuu järel ja negatiivse baasmäära korral kohaldatakse baasmäärana 0%), lepingutasu 250 EUR. Määr on arvestatud eeldusel, et krediit võetakse kasutusele viivitamata ja täies mahus ning põhiosa ja intress makstakse tagasi igakuiste maksetena. Kõigi tarbija poolt krediidi tagasimaksmiseks ja krediidi kogukulu kandmiseks tehtavate maksete kogusumma on 20 271.19 Liisingu võtmisel tuleb sõlmida ka kasko- ja liikluskindlustus. Tutvu finantsteenuste tingimustega aadressil www.citadeleleasing.ee ning vajadusel konsulteeri asjatundjatega.

Hyundai IONIQ 5 näidispakkumine

Teenuse pakkuja on SIA Citadele Leasing Eesti filiaal (krediidiandjate nimekirja kantud numbri 4,1-1/81 all). Krediidi kulukuse esialgne määr on 3.502% aastas järgmistel näidistingimustel: vara hind käibemaksuga 53 990 EUR, sissemakse 15%, jääkväärtus 35% ,krediidisumma käibemaksuga 45 891.50 EUR, periood 60 kuud, läbisõidupiirang 100 000km, tagasimaksete arv 61, intressimäär aastas kuni 24 kuuni 0% ning alates 25 kuust on 1.49% + 3 kuu Euribor (31.12.2023 oli 3 kuu Euribor 3.909%, lepingus fikseeritud Euribor võib muutuda iga 3 kuu järel ja negatiivse baasmäära korral kohaldatakse baasmäärana 0%), lepingutasu 250 EUR. Määr on arvestatud eeldusel, et krediit võetakse kasutusele viivitamata ja täies mahus ning põhiosa ja intress makstakse tagasi igakuiste maksetena. Kõigi tarbija poolt krediidi tagasimaksmiseks ja krediidi kogukulu kandmiseks tehtavate maksete kogusumma on 42 790.15 EUR. Liisingu võtmisel tuleb sõlmida ka kasko- ja liikluskindlustus. Tutvu finantsteenuste tingimustega aadressil www.citadeleleasing.ee ning vajadusel konsulteeri asjatundjatega.

Kõik sellel lehel olevad pildid on üksnes illustratiivsed.

Citroëni remont, hooldus ja garantiitööd

CITROËNI ESINDUSE TEENUSED

Uuemõisa Autokeskus on Citroën’i teeninduspartner Läänemaal. Citroëni esindused pakuvad märksa enamat kui pelgalt tavapärast kontrolli ja loovad tõeliselt tervikliku hoolduskogemuse. Saad tulla hooldusesse, kasutada just sinu vajadustele ja eelarvele kohandatud pakette, eriteenuseid ja lihtsustatud hooldusi – kõik selleks, et saaksid turvaliselt teele asuda. 

CITROËNI HOOLDUS

Kasuta Citroëni spetsialistide teadmisi – nemad on Citroëni esinduste südameks. My Citroën rakenduse kaudu saad teavituse, kui on aeg teenindusse pöörduda ja hooldusesse minna. Sulle pakutakse kõike sisaldavat, kiiret ja sinu vajadustega arvestavat hooldust.

Broneeri kõigest mõne klikiga veebis endale aeg ja küsi hinnapakkumist, et tööde maksumusest aimu saada. Saad lasta teostada ka ülevaatuse-eelse kontrolli või kasutada aastaringselt pakkumises olevaid pakette. Citroëniga saad rahuliku südamega teele asuda!

Broneeri teenindus siin.

CITROËNI EKSKLUSIIVSED TEENUSED

Citroën on sinu vajadustele vastamiseks ja su auto hooldamise lihtsustamiseks loonud teatud eksklusiivsed teenused. Nende seas on näiteks kiirhooldus ja videocheck.

Proovi neid uusi teenuseid juba täna ja muuda oma auto hooldamine veelgi lihtsamaks.

Läänemaa avatud meistrivõistlused discgolfis 2023

Pühapäeval 03.09.2023 toimusid Läänemaa avatud meistrivõistlused discgolfis, võistlus peeti kahes voorus, millest esimene Haapsalu discgolfipargis ning teine voor Palivere turismi- ja tervisespordikeskuase discgolfirajal. Korraldajad Palivere discgolfi klubi koostöös Läänemaa Spordiliit Läänelaga.
Kokku rgistreerus 83 võistlejat, kellest lõpetas 82.
Läänemaa meistrid aastal 2023:
Mehed
Keiro Jõgisalu -21
Johan Laidoner -9
Indrek Laidoner – 9
Naised
Piia Pikker +18
Birgit Vider +23
Hanna Tamm +23 (ümbermängimise tulemus)
Meesjuuniorid
Raul Reesar -5
Kevor Jõgisalu +10
Jese Kelder +25
Meesveteranid 40+
Tanel Valgre -5
Jaanus Siider +14
Rene Luiga +15
Meesveteranid 50+
Üllar Mikk +1
Villu Kraan +7
Tarmo Kaus +8
Meesveteranid 60+
Andrus Kängsepp +17
Urmas Jäe +22
Naisveteranid 40+
Katri Säde +60
Üldarvestus (avatud)
Mehed
Keiro Jõgisalu -21
Asko Krais -17
Mauri Villmann -16
Naised
Jaana Üksik +17
Piia Pikker +18
Birgit Vider +23
Meesjuuniorid
Keiro Burmeister -10
Raul Reesar – 5
Kevor Jõgisalu +10
Meesveteranid 40+
Jaanar Vares -9
Tanel Valgre -5
Arne Tiisler +2
Meesveteranid 50+
Üllar Mikk +1
Margus Soone +2
Raigo Golub +3
Meesveteranid 60+
Ermo Veelain +7
Andrus Kängsepp +17
Urmas Jäe +22
Naisveteranid 40+
Maret Ignatovitš +27
Kairi Pisa +35
Katri Säde +60
Palivere 4. rajal CTP võitis Hegon Hiie.
Koostöös Uuemõisa Autokeskus-ega loositi kõikide divisjonide Läänemaa parimate vahel välja elektrilise Škoda Enyaq’i nädalane kasutusõigus, mille võitis Tanel Valgre.

Elektriautoga Riiga ja tagasi

Elektriautode sõiduulatuse teemadel kerkib tihtipeale küsimus – kas sellega Riiga saab sõita?

Kuna muid teadaolevaid takistusi peale sõiduulatuse ei teadnud olevat, sai see katse plaani võetud. 4 inimest ja nende pagas autosse ning sõit võis alata.

Tootjad kirjutavad reklaamidele peale täna üle 400 sõidukilomeetri. Meie katses osalenud Škoda Enyaq iV 60 sõiduulatus on tootja andmetel ca 400 km sõltuvalt tingimustest. Need tingimused omakorda tähendavad, et sõiduulatust vähendavad eelkõige sõitjateruumi kütmine ja sõidukiirus. Samuti peab vastavalt välistemperatuurile veoakut soojendama või jahutama – jah, elektrikasutuse osas on ökonoomsem veoakut tema enda energiaga soojendada või jahutada. Tundub sama, mis iseennast juukseidpidi mülkast välja tõmmata, aga nii paraku on.

Riia ja Haapsalu vahe on kaardirakenduste järgi 292 kilomeetrit. Olime auto õhtul laadima jätnud ning andsime talle ette ka kokkulepitud stardiaja – siis teab auto sellega arvestada, soojendab salongi ja aku üles, et sõitu alustades oleks võrguvoolu abiga kõik maksimaalselt tehtud.

100% laetud akuga näitas auto, et saame sõita 265 km. Õhtuste rehkenduste käigus olime arvestanud, et võiksime laadida Häädemeestel asuvas Ionity laadijas.

Sõidu alguses küll aku laetustaseme vähenemine suurt enesekindlust ei sisendanud, aga kuna olime samasuguse autoga eelneval talvel mitmel korral sõitnud ära Haapsalu-Tallinn-Haapsalu otsad, siis teadsime arvestada siiski vähemalt 250km sõiduulatusega. Mis omakorda tähendas, et Pärnu ja Saulkrasti vahele võiks sättida ühe laadimispeatuse.

Laiküla ristmikule jõudes oli akust järel 85% ja olukord tundus paljulubav. Olime seni sõitnud kiirusega 100 km/h spidomeetri järgi, mis GPS-i järgi andis reaalseks kiiruseks ca 95-96 km/h. Energiakulu selle sõidukiiruse juures oli keskeltläbi 23-24 kwh/100 km (siinkohal on hea tekitada võrdlus USA autodega, mille puhul loetakse ökonoomseks kulu kuni 20l/100km). Sealt edasi otsustasime seada püsikiirushoidiku 90 km/h peale (reaalne kiirus ca 84-85 km/h). Nii saime keskmiseks energiakuluks 19-20 kwh/100km, mis pikema sõidu puhul paneb mõtlema, et kas aega oleks mõistlik kokku hoida veidi aeglasemalt sõites või siis kuskil juurde laadides.

Pärnusse jõudsime ca 55% akuga ning otsustasime ilma peatumata edasi sõita ja teha siis peatuse Häädemeeste tanklas.

Järelejäänud 39% ja 112km tähendasid, et laadimispeatusest me nii või teisiti ei pääse ning kuna kirjade järgi Häädemeeste Circle K tanklas asuv Ionity laadija lubas laadida lausa 350kW, siis tundus olevat mõistlik siin see peatus teha.

Mõned nädalad tagasi käisime Lätis ühe Superbiga, mille sõiduulatus ühe tankimisega on üle 1000 km ning samamoodi tegime ühe plaanitud pooletunnise pausi sirutamise, kohvijoomise ja muu vajaliku jaoks. Ka tehakse sageli pause motomatkadel – mootorratta „range“ on samuti ca 300-400 km, lisaks veel vajadus suhelda ja jalgu sirutada.

Kohvi jooma tulid ka bensiini tarbiva autoga saabunud Tallinna kolleegid, seega peatuspaik tundus hästi valitud olevat.

Etteantud 39% pealt sai ka auto laadima pandud, aga väikese pettumisena saime laadijast kätte kõigest 43-45 kW (meie auto võimekus on kuni 100kW). Selle võib panna aga külma ilma süüks, samuti ei valmistanud me autot laadimiseks ette (EV entusiastid soovitavad siin enne laadijat tugevaid kiirendusi/pidurdusi, et aku soojeneks).

Aga auto ja laadimise järel me ootama ei pidanud. Kui kohvid ja kabanossid otsas, oli ka aku laetud 70%ni ning sõit võis jätkuda.

Riia tervitas meid sombuse ilma ning 17%-lise akuga. Oma osa oli sellelgi, et teel tuli teha mõned möödasõidud ja paraku need kärbivad ka sõiduulatust omajagu.

Elektriautoga võõrasse kohta jõudmine tegelikult suurt eeltööd ei nõua. Aku % langedes alla 20 pakub auto ise välja, et otsib laadija.

Kuna olime kohale jõudnud ja sel päeval rohkem vaja sõita ei olnud, siis ei omanud laadimise kiirus enam meie jaoks tähtusust (kiired laadijad on kõrgema hinnaga). Kohe hotelli lähedal (ca 100m) oli tervenisti neli 22-kilovatist laadijat. Laadima pannes (kell 14.30) teatas auto, et kuskil 19.30 võiks aku täis olla. Siin paraku tuleb leppida kurva tõsiasjaga, et tegu on vahelduvvoolu laadijaga ning enamus autodest võtab sealt voolu 11kW ning mitte grammigi rohkem. Nii ka Enyaq.

Hommikul näitas auto 290km ja alustasime koduteed. Kuna Riias oli mõnevõrra soojem (10 kraadi vs Haapsalus eelmisel päeval 2 kraadi), siis sellest ka optimistlikum sõiduulatus.

Sellest hoolimata otsustasime, et proovime tagasiteel ära Audi Pärnu parklas oleva Alexela kiirlaadija (viimastel andmetel 300kW). Kätte saime seal juba varasemast tuttavad 45kW, aga sel korral laadisime lühemalt (40% pealt 50%ni) ning sõitsime edasi.

Lihulasse jõudes oli akut järel 31% ning sõiduulatuse prognoos 94km tundus paljulubav. Haapsallu jõudsime ligikaudu 20% peal ning lõpuks esinduse maja ette saabudes oli aku jääk 16%. Seega teoreetiliselt oleks võinud ka Pärnus laadimata jätta (selline plaan ka oli), aga tahtsime lihtsalt näha, kui suure võimsusega sealne laadija meie autoga toimetab.

Oma esinduse ees ühendasime 11kW laadija ning see lubas samuti umbes 7 tunniga auto jälle täis laadida.

Kokkuvõtteks – elektriautoga saab Riiga sõita küll. Ja saab sõita ka tagasi. Kui nüüd tingimusi mingil määral parandada, näiteks võtta katseautoks suurema akuga Enyaq iV 80 (kliendid räägivad talvel 310-330km sõiduulatusest) või teha see katse näiteks 20-kraadise välistemperatuuriga, siis on see tehtav ka ühe hooga. Sihtkohas laadima peab nii või teisiti, aga reeglina ei sõida täna ka keegi sõiduautoga 300km, et kohe ots ringi pöörata ja tagasi tulla. Nn aeglaseid laadijaid on täna nii Eestis kui ka Lätis päris palju ning nende puudumisel saab auto täis laadida ka universaallaadijaga harilikust 16A pistikust. Ka kiirlaadijaid on lisandumas. Paar aastat tagasi oli neid veel vähe, aga aeg on oma töö teinud ja täna on neid kerkinud mitmetesse kohtadesse suuremate magistraalide äärde.

Ilmselt teeb sama reisi ära ka väiksema akuga. Näiteks üks meie teine proovisõiduauto on 50kwH akuga Peugeot 2008, millega küll esimese hooga sellist reisi ette võtta ei söandanud, aga tagantjärele tundub täitsa teostatav.

Kuludest – Ionity laadija oli üsna kallis (näiteks Škoda Powerpassi kontoga laadides oleks mõnevõrra säästnud), samuti ka Audi Pärnu kiirlaadija. Seevastu õhtul kasutatud Elektrumi aeglane laadija oli tunduvalt soodsam. Sarnaselt tavatanklatele on igal laadimisoperaatoril omad soodustused ja kliendiprogramm.

Äpid – sel teekonnal läks vaja Ionity äppi (oleks saanud asendada ka Škoda Powerpassiga), Elektrumi äppi ja Alexela oma. Alexela laadijas kasutasime küll harilikku kütuse krediitkaarti, aga äpi eeliseks on see, et saab eemal olles jälgida, kuidas laadimine edeneb. Seda küll asendavad tänapäeval autotootjate endi äpid (ka mina jälgisin seisu peamiselt Škoda Connecti abil).

Reis kokku läks meil arvestuslikult 35 eurot ja kilomeetreid kogunes 600 ringis. Siia on arvestatud teel laetud energia ning ka Haapsallu jõudes oma maja laadijas tarbitud elekter.
Võrdluseks – maanteel ca 5l/100km kulutav sisepõlemismootoriga auto tarbiks ca 30 liitrit kütust, mis teeks rahaliselt ca 45-50 eurot.

Planeerimise osas oli tegelikult vaja ainult kaks asja läbi mõelda – kus laadida juurde teel olles ja kus laadida kohale jõudes. Kuna info selleks on olemas ka auto navigaatoris – see näitab ka teekonda planeerides ära, kus laadida tuleks – siis ülemäära keeruline see ei ole.

Uuemõisa Autokeskus on tunnustatud sõidukite müüja

Tunnustatud sõidukite müüjaks tunnistab Transpordiamet äriühingu, kelle tegevusalaks on uute ja/või kasutatud sõidukite (autod, mopeedid, mootorrattad, haagised, masinad) müük. Tunnustatud sõidukite müüjaks saamiseks peab äriühing taotlema tunnustust ning täitma Transpordiameti kriteeriumid. Uuemõisa Autokeskus on ametlikult tunnustatud sõidukite müüja, vaata nimekirja siit.

UUS PEUGEOT 408 VÕLUB JA ÜLLATAB

Dünaamiline ja uuenduslik laugpära

Kiskjaliku hoiakuga PEUGEOT 408 puhul on omavahel kokku seotud tipptasemel inseneritöö ja tehnoloogia, mis pakuvad maksimaalset sõidunaudingut, turvalisusust ja mugavust.

Mudeli esiosa ilmestab uuematele PEUGEOT’ mudelitele omane kõrgendatud tiibade vahel paiknev pikem kapott ning kompaktsed, kuid võimsad Matrix LED esituled. Uue 408 välimust iseloomustab mustade ja värvitud keredetailide nutikas kooslus, mille eesmärgiks on kerejoonte maitsekas viimistlus ja dünaamilisem tunnetus.

 Silmapaistev siluett on loodud erinevaid jõuajameid toetavale EMP2 (Efficient Modular Platform) platvormile. Uue mudeli  2,79- meetrine teljevahe tagab tagumisel istmel reisijatele tavapärasest oluliselt rohkem ruumi. Sõiduki pikkus on 4,69 meetrit, Laius 1,86 meetrit ning 1,48 m kõrgune voolujooneline siluett parandab aerodünaamilist efektiivsust.

Emotsioone tulvil sõiduelamus

Reisijateruumi seob kokku PEUGEOT i-Cockpit® juhikoht, mida on viimase kümne aasta jooksul pidevalt uuendatud ja kaasajastatud. Nii ka uue 408 puhul, kus i-Cockpit® üheskoos uue i-Connect® info- ja meelelahutussüsteemiga viib ergonoomika, kvaliteedi ja praktilisuse järgmisele tasemele.

Tänu uudsele arhitektuurilisele lähenemisele on uue PEUGEOT 408 puhul keskne 10-tolline puuteekraan liigutatud madalamale ja juhi käele lähemale. Keskekraani alla on paigutatud täielikult kohandatavad i-Toggles juhtnupud, mis pakuvad ülimalt esteetiliselt tehnoloogilist tipptaset. Puutetundlike i-Toggles juhtnuppude abil saab hallata kliimasüsteemi, telefonikontakte, raadiojaamu või avada rakendusi, mis on juhi eelistuste järgi konkreetsele nupule omistatud.

Uue 408 ergonoomiline soojendusega rool peidab endas kõiki juhtnuppe, mida on vaja multimeediasüsteemi või valitud juhiabisüsteemide haldamiseks. Rooli kohale, silmade kõrgusele, on paigutatud 10-tolline digitaalne näidikuteblokk, mis võimaldab juhil kõigega kursis olla ning silmad alati teel hoida.

Uue PEUGEOT 408 pardal viibijad saavad peegeldada nutitelefoni ekraanil nähtavat juhtmevabalt sõiduki keskekraanile, ühendada Bluetoothi kaudu sõidukiga samaaegselt kaks telefoni ja laadida seadmeid nelja USB-C pesa kaudu.

Tõhus efektiivsus

Uue 408 arendusprotsessi raames on inseneride ja disainerite eesmärgiks olnud saavutada maksimaalne efektiivsus ja tõhusus, vähendades energiakulu ning piirates heitgaasikoguseid. Seejuures on erilist tähelepanu pööratud aerodünaamikale ning kõiki keredetaile – põrkerauad, pakiruumi luuk, piilarid, peeglid, kerealused detailid – on optimeeritud tihedas koostöös disainerite ja aerodünaamikainseneride vahel, keda toetasid ka 9X8 Hypercari loomisega tegelenud spetsialistid

Efektiivsus laieneb ka mootorivalikule – valikus on 130 hobujõuline PureTech bensiinimootor, mis vastab uutele Euro 6.4 heitmenormidele ning180 hj või 225 hj pistikhübriidid. Lähitulevikus lisandub valikusse ka täiselektriline mudeliversioon.

Tänu vähendatud kaalule ja efektiivsetele mootoritele on uue mudeli keskmine kütusekulu märkimisväärselt madal.

Heaolu pardal

Juhtimise ja manööverdamise aitavad turvalisemaks ja sujuvamaks muuta viimase põlvkonna juhiabisüsteemid, mille teenistuses on sõidukile paigaldatud kuus kaamerat ja üheksa radarit. Mitmeid uue 408 juhiabisüsteeme võis seni leida peamiselt kallima segmendi sõidukitelt: adaptiivne püsikiirusehoidja Stop & Go funktsiooniga, automaatne hädapidurdussüsteem koos kokkupõrkehoiatuse ning jalakäijate ja ratturite tuvastamisega, liiklusmärkide tuvastamine ja kuvamine digitaalsel näidikupaneelil, Night Vision öövaatlusseade ja automaatsed kaugtuled.

Sõidunaudingut lisavad mugavad esiistmed, mis on pälvinud Saksamaa sõltumatu ergonoomika ja seljatervise ekspertide ühenduse AGR (Aktion für Gesunder Rücken) sertifikaadi, mis tunnustab nii istmete ergonoomikat kui ka reguleerimisvahemikku. Mugavus kandub edasi ka teise istmeritta, kus 2,79-meetrine teljevahe ja 188-millimeetrine põlveruum teeb uuest 408-st kõige ruumikama tagaistmega PEUGEOT’ mudeli.

Ruumipuudust ei leia ka pagasiruumist, kus tagumiste istmete seljatugede allaklappimisel suureneb mahutavus 536 liitrilt 1611 liitrini ning sõidukisse saab laadida kuni 1,89 meetri pikkuseid esemeid.

PEUGEOT 408 on varustatud AQS-iga (Air Quality System), mis jälgib pidevalt sõitjateruumi sisse tuleva õhu kvaliteeti ja suudab vajadusel automaatselt aktiveerida ringõhu funktsiooni. Alates GT varustustasemest lisandub AQS-i Clean Cabin õhupuhastussüsteem, mis filtreerib salongiõhust välja ebasoovitavad gaasid ja osakesed.

ARKAMYS digitaalse helitöötlussüsteemiga varustatud FOCAL® Premium Hi-Fi helisüsteem hõlmab endas kümmet patenteeritud tehnoloogiaga kõlarit, mis on ühendatud uue 12-kanalilise 690 W võimendiga.

Uus PEUGEOT 408 on saadaval kuues värvitoonis: signatuurvärv Obsession Blue, Titanium Grey, Artense Grey, Elixir Red, Pearl White ja Black Perla Nera.

“Oma ainulaadse välimuse, uuendusliku silueti ja vastupandamatu elegantsiga on uus 408 PEUGEOT´brändi filosoofia ja leidlikkuse täiuslik väljendus,” ütleb PEUGEOT kaubamärgi tegevjuht Linda Jackson. “Iga nurga alt üllatav PEUGEOT 408 loodud kirglikele autode ja elu austajatele, kes soovivad eristuda ning nautida nii kõrgetasemelist digitehnoloogiat kui ka ülimat sõidunaudingut”.

PEUGEOT 9X8 VALITI SELLE AASTA KÕIGE KAUNIMAKS HÜPERAUTOKS

Peugeot 9X8 võitis 37. rahvusvahelisel autofestivalil aasta kõige kaunima hüperauto tiitli. Möödunud aasta juulis avalikkusele esitletud radikaalne ja unikaalne hüperauto pidi tiitli pälvimiseks enda poolele meelitama nii festivali žürii kui ka disainientusiastid.

Igal aastal pälvivad Grands Prix du Festival Automobile Internationalil auhindu kõige enam silmailu pakkuvad autod, mida möödunud aasta jooksul autonduse valdkonnas tutvustatud on. Tiitleid jagab välja auto-, moe-, kultuuri, disaini- ja meediaekspertidest koosnev žürii, mida juhib tunnustatud arhitekt Jean-Michel Wilmotte.

Brändi nägu

Uue põlvkonna võidusõiduauto Peugeot 9X8 teeb oma võistlusdebüüdi tänavuse FIA kestvussõidu sarja (WEC) raames. See mudel ühendab endas kõik brändile omased tänapäevased disainijooned: kiskjalik hoiak, sportlike elementidega kerejooned, selge kujuga voolujooneliselt kulgevad küljed ja kolme lõviküünist meenutav valgussignatuur.

 Peugeot 9X8 on hüperautode maailmas juba praeguseks tõusnud ikooni staatusesse, kehastades endas disaini- ja tehnoloogiaalast revolutsiooni ning ülimat esteetika tipptaset.

Peugeot’ disainivilumust kinnitavas 9X8 interjööris on kasutatud brändile omast i-Cockpiti juhikoha kontseptsiooni, mille eesmärk on olla juhi jaoks maksimaalselt ergonoomiline ja intuitiivne. Sarnaselt seeriatootmises olevatele sõidukitele on ka selle mudeli juures nii sise- kui ka keredisainile lähenetud ülima hoole ja täpsusega.

“Ma olen selle auhinna võitmise üle väga uhke. See on tunnustus üheskoos töötanud Peugeot’ disaini- ja spordimeeskondade saavutusele,” ütles Peugeot’ disainidirektor Matthias Hossann. “Koostöö Peugeot’ spordimeeskonnaga on olnud märkimisväärne, seda nii tehnilisest kui ka inimlikust aspektist.”

Kauni loomingu tähistamine

Kultusstaatusesse tõusnud rahvusvaheline Grands Prix du Festival Automobile International autofestival on tuntud selle poolest, et just seal valitakse igal aastal välja erinevate kategooriate kõige kaunimad sõidukid. Kõige ilusama seeriatootmises oleva mudeli tiitli pälvis sel aastal Peugeot’ sõsarfirma DS teise põlvkonna DS 4.

Üritusel tõstetakse esile ka kõige säravamad kontseptmudelid, mis lummavad oma silmapaistva disaini ja tipptasemel tehnoloogiliste lahendustega. Žürii liikmed loovad aeg-ajalt ka uusi võistluskategooriaid ning tunnustavad peale disaini ka kõike muud, mida automaailmas kohata võib.

Sel aastal tunnustati näiteks kõige kaunimaid autoreklaame ja kõige silmapaistvamaid autoesitlusi. Niisamuti said oma tähetunni autodest pajatavate raamatute ja filmide loojad, fotograafid, kõige loovamad tootjad ning kõige kaunimalt disainitud motospordiga seotud rajatiste arhitektid.

KAROQ välimus: silmatorkav ninaosa ja uue disainiga tuled

Silmatorkavam, pikem ja aerodünaamilisem: uuendatud KAROQi iseloomustab ŠKODA linnamaasturite viimistletud disainikeel. Sarnaselt ŠKODA teistele mudelitele on tal nüüd laiem kuusnurkne ŠKODA esivõre, mis koos uue esikaitserauaga annab KAROQile sitkema väljanägemise. Esituled on kitsamad, tagatuled samuti, esitulede juures on kasutusel nelja tulemooduliga disain, mille tarvis on nüüd saadaval ka täis-LED-maatrikstehnika. Pikem tagaspoiler, õhukardinatega uus esikaitseraud, kütusepaagi aerodünaamiliselt optimeeritud põhjakate ning uued valuveljed läbimõõduga 17, 18 ja 19 tolli aitavad auto õhutakistust vähendada üle 9 protsendi ning viia õhutakistusteguri (cd) väärtuseni 0,30. See teeb KAROQist ühe aerodünaamilisema auto omas segmendis.

ŠKODA peadisainer Oliver Stefani: „Uuendatud KAROQ näeb nüüd välja märksa enesekindlam. Laiem, kuusnurkne ŠKODA esivõre ja uus kaitseraud muudavad esiosa silmatorkavamaks. Lisaks annavad uue kujuga kitsamad LED-esituled ja nende nelja tulemooduliga disain kogu autole dünaamilisema oleku. Seda rõhutavad ka muudetud disainiga tagatuled, uus tagaspoiler aga laseb KAROQi paista pikemana.“

Muudetud kujuga kaitseraud on kerevärvi, kuna lai alumine õhuvõtuava saab kristallimotiivide ja võreefektiga disaini. L-tähe kujulised motiivid külgedel toovad esile õhukardinaid, kuna toekas musta tekstuuriga spoiler täiendab esiosa. Õhukardinad juhivad õhku kontrollitud viisil läbi kaitseraua külgmiste osade ja rataste, vähendades seeläbi keeriste teket ja tasandades õhuvoolu. Autopõhja õhutakistuse vähendamiseks saab nelikveoline KAROQ endale kütusepaagi optimeeritud aerodünaamikaga põhjakatte, mis katab ka tagasilda.

Uue kujuga kitsamad esituled koos lisana pakutava täis-LED-maatrikstehnikaga
Märgatavalt kitsamad esituled pikendavad ŠKODA esivõret. Uue kuju saanud päevasõidutuled on nüüd kaheks jagatud ning rõhutavad veelgi auto dünaamilist välimust. Lisavarustusena saadaolevate tipptaseme esitulede tarvis pakub ŠKODA täis-LED-maatrikstehnikat – esimest korda KAROQi ajaloos. Kaks tulemoodulit asuvad siin teineteise kohal. Need toimivad lähi- ja kaugtuledena ning moodustavad iseloomuliku nelja tulemooduliga kogumi, mis eriti hästi hakkab silma pimedas. Ka baastaseme KAROQ saab põhivarustusena ülemistesse esituledesse valgusdioodid, alumistes korpustes asuvad eraldi udutuled.

Uus tagakaitseraud ja teravate vormidega LED-tagatuled
ŠKODA KAROQi uue disainiga tagaosa kaunistab nüüd varasemast pikem kerevärvi spoiler, mis külgvaates muudab kogu auto pikemaks. Koos külgmiste õhusuunajatega, mis meenutavad lennukitel nähtud osi, summutab spoiler tagaosas tekkivaid õhukeeriseid, parandades auto aerodünaamikat ja vähendades heitgaaside CO2 sisaldust. Uudse kujuga tagakaitseraud on laadimiskünnisest madalamal kerevärvi, toekas mustast plastist tagadifuusor aga silmatorkavalt voolujoonelise kujuga. ŠKODA disainerid andsid uued vormid ka KAROQi tagatuledele. Needki on nüüd kitsamad ja töötavad täielikult LED-tehnikal. Ambition-varustustasemest alates kuuluvad tagatulede juurde dünaamilised suunatuled ja animeeritud tervitussignaal. ŠKODAle omasteks disainidetailideks on kristallimotiividega struktuurid ja C-tähe kujulised tagatulemoodulid.

Uued Aero-valuveljed ja kaks uut värvi
Uuendatud ŠKODA KAROQile on saadaval üheksa kerevärvi, neist metallikvärvid Phoenix Orange (oranž) ja Graphite Grey (hall) esimest korda. Aerodünaamikat parendavad kolm uut veljedisaini, millest kaks – 17-tolline Scutus ja 19-tolline Sagitarius – saavad mustast plastist Aero-ilukilbid õhukeeriste summutamiseks. 18-tollised valuveljed Miran on samuti optimeeritud aerodünaamikaga. Elegance-varustustase sisaldab valuvelgesid Scutus, kuna soovi korral on nende asemel saadaval ka Miran ja Sagitarius Aero.

Kolm varustustaset ja SPORTLINE-variant
Uus ŠKODA KAROQ on saadaval varustustasemetel Active, Ambition ja Elegance ning SPORTLINE-variandina. Viimatimainitud mudel saab põhivarustusena paketi Black – läikivmustad katusereelingud ja aknaraamid. Uus KAROQ on 4390 mm pikk ja 1841 mm lai. Esiveo puhul mõõdetakse teljevaheks 2638 mm, nelikveolistel mudelitel 2630 mm. Pakiruumi maht on sama nagu eelmisel mudelil: 521 liitrit normaalasendis ja 1630 liitrit allaklapitud istmetega. VarioFlex-istmetega mahutab pakiruum 588 l, kokkuklapitud tagaistmete korral 1605 l ning tagaistmete väljatõstmise järel lausa 1810 l.