UUS PEUGEOT 408 VÕLUB JA ÜLLATAB

Dünaamiline ja uuenduslik laugpära

Kiskjaliku hoiakuga PEUGEOT 408 puhul on omavahel kokku seotud tipptasemel inseneritöö ja tehnoloogia, mis pakuvad maksimaalset sõidunaudingut, turvalisusust ja mugavust.

Mudeli esiosa ilmestab uuematele PEUGEOT’ mudelitele omane kõrgendatud tiibade vahel paiknev pikem kapott ning kompaktsed, kuid võimsad Matrix LED esituled. Uue 408 välimust iseloomustab mustade ja värvitud keredetailide nutikas kooslus, mille eesmärgiks on kerejoonte maitsekas viimistlus ja dünaamilisem tunnetus.

 Silmapaistev siluett on loodud erinevaid jõuajameid toetavale EMP2 (Efficient Modular Platform) platvormile. Uue mudeli  2,79- meetrine teljevahe tagab tagumisel istmel reisijatele tavapärasest oluliselt rohkem ruumi. Sõiduki pikkus on 4,69 meetrit, Laius 1,86 meetrit ning 1,48 m kõrgune voolujooneline siluett parandab aerodünaamilist efektiivsust.

Emotsioone tulvil sõiduelamus

Reisijateruumi seob kokku PEUGEOT i-Cockpit® juhikoht, mida on viimase kümne aasta jooksul pidevalt uuendatud ja kaasajastatud. Nii ka uue 408 puhul, kus i-Cockpit® üheskoos uue i-Connect® info- ja meelelahutussüsteemiga viib ergonoomika, kvaliteedi ja praktilisuse järgmisele tasemele.

Tänu uudsele arhitektuurilisele lähenemisele on uue PEUGEOT 408 puhul keskne 10-tolline puuteekraan liigutatud madalamale ja juhi käele lähemale. Keskekraani alla on paigutatud täielikult kohandatavad i-Toggles juhtnupud, mis pakuvad ülimalt esteetiliselt tehnoloogilist tipptaset. Puutetundlike i-Toggles juhtnuppude abil saab hallata kliimasüsteemi, telefonikontakte, raadiojaamu või avada rakendusi, mis on juhi eelistuste järgi konkreetsele nupule omistatud.

Uue 408 ergonoomiline soojendusega rool peidab endas kõiki juhtnuppe, mida on vaja multimeediasüsteemi või valitud juhiabisüsteemide haldamiseks. Rooli kohale, silmade kõrgusele, on paigutatud 10-tolline digitaalne näidikuteblokk, mis võimaldab juhil kõigega kursis olla ning silmad alati teel hoida.

Uue PEUGEOT 408 pardal viibijad saavad peegeldada nutitelefoni ekraanil nähtavat juhtmevabalt sõiduki keskekraanile, ühendada Bluetoothi kaudu sõidukiga samaaegselt kaks telefoni ja laadida seadmeid nelja USB-C pesa kaudu.

Tõhus efektiivsus

Uue 408 arendusprotsessi raames on inseneride ja disainerite eesmärgiks olnud saavutada maksimaalne efektiivsus ja tõhusus, vähendades energiakulu ning piirates heitgaasikoguseid. Seejuures on erilist tähelepanu pööratud aerodünaamikale ning kõiki keredetaile – põrkerauad, pakiruumi luuk, piilarid, peeglid, kerealused detailid – on optimeeritud tihedas koostöös disainerite ja aerodünaamikainseneride vahel, keda toetasid ka 9X8 Hypercari loomisega tegelenud spetsialistid

Efektiivsus laieneb ka mootorivalikule – valikus on 130 hobujõuline PureTech bensiinimootor, mis vastab uutele Euro 6.4 heitmenormidele ning180 hj või 225 hj pistikhübriidid. Lähitulevikus lisandub valikusse ka täiselektriline mudeliversioon.

Tänu vähendatud kaalule ja efektiivsetele mootoritele on uue mudeli keskmine kütusekulu märkimisväärselt madal.

Heaolu pardal

Juhtimise ja manööverdamise aitavad turvalisemaks ja sujuvamaks muuta viimase põlvkonna juhiabisüsteemid, mille teenistuses on sõidukile paigaldatud kuus kaamerat ja üheksa radarit. Mitmeid uue 408 juhiabisüsteeme võis seni leida peamiselt kallima segmendi sõidukitelt: adaptiivne püsikiirusehoidja Stop & Go funktsiooniga, automaatne hädapidurdussüsteem koos kokkupõrkehoiatuse ning jalakäijate ja ratturite tuvastamisega, liiklusmärkide tuvastamine ja kuvamine digitaalsel näidikupaneelil, Night Vision öövaatlusseade ja automaatsed kaugtuled.

Sõidunaudingut lisavad mugavad esiistmed, mis on pälvinud Saksamaa sõltumatu ergonoomika ja seljatervise ekspertide ühenduse AGR (Aktion für Gesunder Rücken) sertifikaadi, mis tunnustab nii istmete ergonoomikat kui ka reguleerimisvahemikku. Mugavus kandub edasi ka teise istmeritta, kus 2,79-meetrine teljevahe ja 188-millimeetrine põlveruum teeb uuest 408-st kõige ruumikama tagaistmega PEUGEOT’ mudeli.

Ruumipuudust ei leia ka pagasiruumist, kus tagumiste istmete seljatugede allaklappimisel suureneb mahutavus 536 liitrilt 1611 liitrini ning sõidukisse saab laadida kuni 1,89 meetri pikkuseid esemeid.

PEUGEOT 408 on varustatud AQS-iga (Air Quality System), mis jälgib pidevalt sõitjateruumi sisse tuleva õhu kvaliteeti ja suudab vajadusel automaatselt aktiveerida ringõhu funktsiooni. Alates GT varustustasemest lisandub AQS-i Clean Cabin õhupuhastussüsteem, mis filtreerib salongiõhust välja ebasoovitavad gaasid ja osakesed.

ARKAMYS digitaalse helitöötlussüsteemiga varustatud FOCAL® Premium Hi-Fi helisüsteem hõlmab endas kümmet patenteeritud tehnoloogiaga kõlarit, mis on ühendatud uue 12-kanalilise 690 W võimendiga.

Uus PEUGEOT 408 on saadaval kuues värvitoonis: signatuurvärv Obsession Blue, Titanium Grey, Artense Grey, Elixir Red, Pearl White ja Black Perla Nera.

“Oma ainulaadse välimuse, uuendusliku silueti ja vastupandamatu elegantsiga on uus 408 PEUGEOT´brändi filosoofia ja leidlikkuse täiuslik väljendus,” ütleb PEUGEOT kaubamärgi tegevjuht Linda Jackson. “Iga nurga alt üllatav PEUGEOT 408 loodud kirglikele autode ja elu austajatele, kes soovivad eristuda ning nautida nii kõrgetasemelist digitehnoloogiat kui ka ülimat sõidunaudingut”.

PEUGEOT 9X8 VALITI SELLE AASTA KÕIGE KAUNIMAKS HÜPERAUTOKS

Peugeot 9X8 võitis 37. rahvusvahelisel autofestivalil aasta kõige kaunima hüperauto tiitli. Möödunud aasta juulis avalikkusele esitletud radikaalne ja unikaalne hüperauto pidi tiitli pälvimiseks enda poolele meelitama nii festivali žürii kui ka disainientusiastid.

Igal aastal pälvivad Grands Prix du Festival Automobile Internationalil auhindu kõige enam silmailu pakkuvad autod, mida möödunud aasta jooksul autonduse valdkonnas tutvustatud on. Tiitleid jagab välja auto-, moe-, kultuuri, disaini- ja meediaekspertidest koosnev žürii, mida juhib tunnustatud arhitekt Jean-Michel Wilmotte.

Brändi nägu

Uue põlvkonna võidusõiduauto Peugeot 9X8 teeb oma võistlusdebüüdi tänavuse FIA kestvussõidu sarja (WEC) raames. See mudel ühendab endas kõik brändile omased tänapäevased disainijooned: kiskjalik hoiak, sportlike elementidega kerejooned, selge kujuga voolujooneliselt kulgevad küljed ja kolme lõviküünist meenutav valgussignatuur.

 Peugeot 9X8 on hüperautode maailmas juba praeguseks tõusnud ikooni staatusesse, kehastades endas disaini- ja tehnoloogiaalast revolutsiooni ning ülimat esteetika tipptaset.

Peugeot’ disainivilumust kinnitavas 9X8 interjööris on kasutatud brändile omast i-Cockpiti juhikoha kontseptsiooni, mille eesmärk on olla juhi jaoks maksimaalselt ergonoomiline ja intuitiivne. Sarnaselt seeriatootmises olevatele sõidukitele on ka selle mudeli juures nii sise- kui ka keredisainile lähenetud ülima hoole ja täpsusega.

“Ma olen selle auhinna võitmise üle väga uhke. See on tunnustus üheskoos töötanud Peugeot’ disaini- ja spordimeeskondade saavutusele,” ütles Peugeot’ disainidirektor Matthias Hossann. “Koostöö Peugeot’ spordimeeskonnaga on olnud märkimisväärne, seda nii tehnilisest kui ka inimlikust aspektist.”

Kauni loomingu tähistamine

Kultusstaatusesse tõusnud rahvusvaheline Grands Prix du Festival Automobile International autofestival on tuntud selle poolest, et just seal valitakse igal aastal välja erinevate kategooriate kõige kaunimad sõidukid. Kõige ilusama seeriatootmises oleva mudeli tiitli pälvis sel aastal Peugeot’ sõsarfirma DS teise põlvkonna DS 4.

Üritusel tõstetakse esile ka kõige säravamad kontseptmudelid, mis lummavad oma silmapaistva disaini ja tipptasemel tehnoloogiliste lahendustega. Žürii liikmed loovad aeg-ajalt ka uusi võistluskategooriaid ning tunnustavad peale disaini ka kõike muud, mida automaailmas kohata võib.

Sel aastal tunnustati näiteks kõige kaunimaid autoreklaame ja kõige silmapaistvamaid autoesitlusi. Niisamuti said oma tähetunni autodest pajatavate raamatute ja filmide loojad, fotograafid, kõige loovamad tootjad ning kõige kaunimalt disainitud motospordiga seotud rajatiste arhitektid.

KAROQ välimus: silmatorkav ninaosa ja uue disainiga tuled

Silmatorkavam, pikem ja aerodünaamilisem: uuendatud KAROQi iseloomustab ŠKODA linnamaasturite viimistletud disainikeel. Sarnaselt ŠKODA teistele mudelitele on tal nüüd laiem kuusnurkne ŠKODA esivõre, mis koos uue esikaitserauaga annab KAROQile sitkema väljanägemise. Esituled on kitsamad, tagatuled samuti, esitulede juures on kasutusel nelja tulemooduliga disain, mille tarvis on nüüd saadaval ka täis-LED-maatrikstehnika. Pikem tagaspoiler, õhukardinatega uus esikaitseraud, kütusepaagi aerodünaamiliselt optimeeritud põhjakate ning uued valuveljed läbimõõduga 17, 18 ja 19 tolli aitavad auto õhutakistust vähendada üle 9 protsendi ning viia õhutakistusteguri (cd) väärtuseni 0,30. See teeb KAROQist ühe aerodünaamilisema auto omas segmendis.

ŠKODA peadisainer Oliver Stefani: „Uuendatud KAROQ näeb nüüd välja märksa enesekindlam. Laiem, kuusnurkne ŠKODA esivõre ja uus kaitseraud muudavad esiosa silmatorkavamaks. Lisaks annavad uue kujuga kitsamad LED-esituled ja nende nelja tulemooduliga disain kogu autole dünaamilisema oleku. Seda rõhutavad ka muudetud disainiga tagatuled, uus tagaspoiler aga laseb KAROQi paista pikemana.“

Muudetud kujuga kaitseraud on kerevärvi, kuna lai alumine õhuvõtuava saab kristallimotiivide ja võreefektiga disaini. L-tähe kujulised motiivid külgedel toovad esile õhukardinaid, kuna toekas musta tekstuuriga spoiler täiendab esiosa. Õhukardinad juhivad õhku kontrollitud viisil läbi kaitseraua külgmiste osade ja rataste, vähendades seeläbi keeriste teket ja tasandades õhuvoolu. Autopõhja õhutakistuse vähendamiseks saab nelikveoline KAROQ endale kütusepaagi optimeeritud aerodünaamikaga põhjakatte, mis katab ka tagasilda.

Uue kujuga kitsamad esituled koos lisana pakutava täis-LED-maatrikstehnikaga
Märgatavalt kitsamad esituled pikendavad ŠKODA esivõret. Uue kuju saanud päevasõidutuled on nüüd kaheks jagatud ning rõhutavad veelgi auto dünaamilist välimust. Lisavarustusena saadaolevate tipptaseme esitulede tarvis pakub ŠKODA täis-LED-maatrikstehnikat – esimest korda KAROQi ajaloos. Kaks tulemoodulit asuvad siin teineteise kohal. Need toimivad lähi- ja kaugtuledena ning moodustavad iseloomuliku nelja tulemooduliga kogumi, mis eriti hästi hakkab silma pimedas. Ka baastaseme KAROQ saab põhivarustusena ülemistesse esituledesse valgusdioodid, alumistes korpustes asuvad eraldi udutuled.

Uus tagakaitseraud ja teravate vormidega LED-tagatuled
ŠKODA KAROQi uue disainiga tagaosa kaunistab nüüd varasemast pikem kerevärvi spoiler, mis külgvaates muudab kogu auto pikemaks. Koos külgmiste õhusuunajatega, mis meenutavad lennukitel nähtud osi, summutab spoiler tagaosas tekkivaid õhukeeriseid, parandades auto aerodünaamikat ja vähendades heitgaaside CO2 sisaldust. Uudse kujuga tagakaitseraud on laadimiskünnisest madalamal kerevärvi, toekas mustast plastist tagadifuusor aga silmatorkavalt voolujoonelise kujuga. ŠKODA disainerid andsid uued vormid ka KAROQi tagatuledele. Needki on nüüd kitsamad ja töötavad täielikult LED-tehnikal. Ambition-varustustasemest alates kuuluvad tagatulede juurde dünaamilised suunatuled ja animeeritud tervitussignaal. ŠKODAle omasteks disainidetailideks on kristallimotiividega struktuurid ja C-tähe kujulised tagatulemoodulid.

Uued Aero-valuveljed ja kaks uut värvi
Uuendatud ŠKODA KAROQile on saadaval üheksa kerevärvi, neist metallikvärvid Phoenix Orange (oranž) ja Graphite Grey (hall) esimest korda. Aerodünaamikat parendavad kolm uut veljedisaini, millest kaks – 17-tolline Scutus ja 19-tolline Sagitarius – saavad mustast plastist Aero-ilukilbid õhukeeriste summutamiseks. 18-tollised valuveljed Miran on samuti optimeeritud aerodünaamikaga. Elegance-varustustase sisaldab valuvelgesid Scutus, kuna soovi korral on nende asemel saadaval ka Miran ja Sagitarius Aero.

Kolm varustustaset ja SPORTLINE-variant
Uus ŠKODA KAROQ on saadaval varustustasemetel Active, Ambition ja Elegance ning SPORTLINE-variandina. Viimatimainitud mudel saab põhivarustusena paketi Black – läikivmustad katusereelingud ja aknaraamid. Uus KAROQ on 4390 mm pikk ja 1841 mm lai. Esiveo puhul mõõdetakse teljevaheks 2638 mm, nelikveolistel mudelitel 2630 mm. Pakiruumi maht on sama nagu eelmisel mudelil: 521 liitrit normaalasendis ja 1630 liitrit allaklapitud istmetega. VarioFlex-istmetega mahutab pakiruum 588 l, kokkuklapitud tagaistmete korral 1605 l ning tagaistmete väljatõstmise järel lausa 1810 l.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV: esmaesitlus 31. jaanuaril

ŠKODA esitleb oma uudismudelit ENYAQ COUPÉ iV 31. jaanuaril 2022. Peibutusvideo võimaldab heita esimese pilgu ŠKODA täiselektrilise linnamaasturi uuele tippmudelile, tuues esile selle väljapaistva aerodünaamika Õhutakistusteguriga 0,234 on ENYAQ COUPÉ iV on omas klassis parim ning tänu sellele sõidul väga tõhus. 

Sarnaselt ENYAQ iV-le põhineb ka uus ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV Volkswageni kontserni elektriajamiga moodulplatvormil (MEB). Elegantse kupee õhutakistustegur 0,234 on selles segmendis uus etalon ning tõstab ŠKODA ENYAQ iV niigi suurepärast väärtust paljuski just tänu uuele kerekujule. B-piilarist alates hakkab ENYAQ COUPÉ iV katusejoon tasapisi tagaosa suunas laskuma, sulades ühte tagaluugiga ja kulmineerudes terava murdejoonega. Peibutusvideos on näha ka ENYAQ COUPÉ iV Crystal Face, kus iseloomulikku ŠKODA esivõret valgustab 131 valgusdioodi.

Uue ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV maailma-esmaesitlus toimub 31. jaanuaril 2022.

Hyundai IONIQ 5 on Eesti aasta auto 2022

Tehnikamaailma eestvedamisel korraldatava Eesti aasta auto konkursi esikoht läks Hyundai uuele elektriautole IONIQ 5. Võitja kuulutati välja 8. detsembril peetud pidulikul galal. 

Hyundai IONIQ 5 kogus kokku 63 punkti, 21 punkti rohkem kui teised finalistid. Hyundai i20 saavutas 3. koha 39 punktiga.

Sarnaselt aastatagusele konkursile, kui esimese elektriautona võitis esikoha Porsche Taycan, läks ka seekordne esikoht elektri jõul liikuvale autole. Veelgi enam – et II kohale platseerus Škoda Enyaq, saame rääkida koguni elektriautode esimesest kaksikvõidust.

Esmakordselt Eesti aasta auto tiitlini jõudnud Hyundai seni parimaks tulemuseks oli II koht 2012. aasta Eesti aasta auto konkursil. Kokku on läbi Eesti aasta auto konkursi 22 aasta pikkuse ajaloo tiitlivõiduni jõudnud 13 erinevat automarki, kellest edukamad on Škoda 4 ning Opel 3 võiduga.

Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii. Esialgses valikus oli enam kui 30 viimase 12 kuu jooksul Eestisse jõudnud uudismudelit, millest žürii liikmed valisid välja TOP 6.

PEUGEOT SIHIB TURULIIDRI POSITSIOONI

100% ELEKTRILISTE KAUBIKUTEGA PEUGEOT

sihib turuliidri positsiooni

Täiselektriliste kaubikute tervikliku mudeliriviga sihib Peugeot järgmisel aastal Euroopas saastevabade kaubikute müügis turuliidri positsiooni. Sealjuures on Peugeot esimeste tootjate seas, kelle kogu kaubikute mudelirivi on täielikult elektrifitseeritud. Tänavu jõuab Peugeot klientideni kokku üle 4000 elektrilise tarbesõiduki ning uusi tellimusi on vastu võetud juba enam kui 10 000.

Sel aastal Rahvusvahelise Aasta Kaubiku 2021 tiitli pälvinud e-Expert´i kõrval on elektriajamitega varustatud ka e-Boxer ja e-Partner. Lisaks 100% elektrilistele sõidukitele paiskab Peugeot veel enne aasta lõppu tootmisse oma esimese vesinik-kütuseelemendiga elektrikaubiku e-Expert Hydrogen.

„Me lubasime, et 2021. aasta lõpuks saab kogu meie tarbesõidukite mudelirivi elektrifitseeritud ja pidasime sõna. Stellantis on esimene autotootja, kes selleni jõudis. Enamgi veel – oleme pühendunud innovatsioonile ning hakkame juba lähinädalatel kaubikutele pakkuma ka vesinik-kütuseelemendil toidet,“ rõhutab Xavier Peugeot, Stellantis Grupi tarbesõidukite ja äriüksuse tegevjuht.

Prantsuse brändi elektrikaubikutel on samad kasutusomadused ning praktilisus nagu harjumuspärastel diiselkaubikutel, kuid elektrilised sõidukid ei tekita müra, vibratsiooni ega saastet. Samuti on ülalpidamiskulud madalamad kui sisepõlemismootoriga versioonidel.

PEUGEOT’ ELEKTRILISTE TARBESÕIDUKITE MUDELIRIVI

Peugeot Partner on olnud müügil enam kui sajas riigis alates turule tulekust 1996. aastal. Tänaseks on toodetud 2 000 000 sõidukit ja võidetud arvukaid auhindu. Peugeot Partner on alates 2018. aastast oma segmendi turuliider Euroopas ning näidanud läbi aastate kindlat kasvu.

e-Partner

Uus Peugeot e-Partner:

  • Sõiduulatus kuni 275 km (WLTP)
  • 2 pikkust (Standard ja Long)
  • 2 keretüüpi: kaubik (kuni 3 istet) ja pikendatud kabiin (kuni 5 istet)
  • Lubatud järelhaagise mass kuni 750 kg
  • Lubatud kandevõime kuni 800 kg
  • Kaubaruumi maht kuni 4.4 m³ – täpselt sama, mis sisepõlemismootoriga versioonil.

Partnerit toodetakse EMP2 platvormil (Efficient Modular Platform), mis võimaldab kasutada eri kütuseliikidel töötavaid mootoreid. Peugeot e-Partneril on100% elektriline mootor, mis arendab 100 kW (136 hj) ja 260 Nm pöördemomenti.

/image/91/6/peugeot-exp-2019-060-fr.792916.jpg

Uus Peugeot e-Expert:

Peugeot Experti viimase põlvkonna sõidukeid on juba praeguseks müüdud enam kui 195 000.
Experti elektriline versioon hääletati 2021. aasta Aasta Kaubikuks, olles järjestikku kuues Peugeot mudel, mis selle pälvinud.

  • Valikus on akud mahutavusega 50 ja 75 kWh
  • Sõiduulatus kuni 330 km (WLTP)
  • 3 pikkust (Compact, Standard ja Long)
  • Lubatud järelhaagise mass kuni 1000 kg
  • Lubatud kandevõime kuni 1275 kg
  • Kaubaruumi maht on identne sisepõlemismootoriga versiooniga (6,6m³)


Uus Peugeot e-Expert Hydrogen

HydrogenVesinikul töötav Peugeot e-Expert Hydrogen on üks esimesi omasuguseid, mis seeriatootmisse jõuab. Uus Peugeot e-Expert Hydrogen paistab silma uuendusliku vesinikul töötava keskmise jõudlusega pistik-kütuseelemendil põhine-va elektrisüsteemi poolest, mis koosneb:

  • Kütuseelemendist, mis toodab elektrit, mis on vajalik sõiduki käitamiseks ja pardal asuvast vesinikupaagist.
  • Liitium-ioon kõrgepingeakust mahutavusega 10,5 kWh, mida saab laadida elektrivõrgust ja mis varustab teatud sõidufaasides elektriajamit elektriga.
  • Sõiduulatus kuni 400 km (WLTP)
  • 2 pikkust (Standard ja Long)
  • Lubatud järelhaagise mass kuni 1000 kg
  • Lubatud kandevõime kuni 1275 kg
  • Kaubaruumi maht 6,1 m³

/image/01/5/peugeot-box-2019-026-fr.707015.jpg

Uus elektriline Peugeot e-Boxer

Peugeot e-Boxeris on ühendatud kompaktsed mõõdud ja maksimaalne kandevõime, akud asuva põranda all ega mõjuta kuidagi kaubaruumi mahtu. Elektrikaubik arendab 90 kW (122 hj) ja 260 Nm pöördemomenti, mis on kohalt võttes vahetult kasutatav. Tippkiirus on elektrooniliselt piiratud 110 km/h (4-tonnise versiooni puhul 90 km/h).

  • 2 erinevat aku mahutavust 37 kWh ja 70 kWh
  • Sõiduulatus kuni 340 km WLTP (veel kinnitamisel)
  • 4 pikkust ja 3 kõrgust
  • Lubatud kandevõime 1890 kg (sõltuvalt versioonist)
  • Kaubaruumi maht kuni 17 m³, mis on identne sisepõlemismootoriga versiooniga.

PEUGEOT SPORT: 40 AASTAT EDULUGU JA INNOVATSIOONI

Algselt Peugeot Talbot Sport nime kandnud Peugeot’ sportautode arendustiim loodi 1981. aasta oktoobris. Nelja aastakümne jooksul on edukalt võisteldud mootorispordi tippsarjades ja võistlustel kogu maailmas ning saavutatud võidusõidus ja rallispordis väljapaistev positsioon.

 Alates maailma esimese ajavõtuga võidusõidu võidust distantsil Paris-Bordeaux-Paris 1895. aastal on bränd arendanud üha uusi tehnoloogilisi uuendusi. Värskeimaks näiteks on FIA kestvussõidu maailmameistrivõistlused FIA WEC, milles osalemiseks loodud hüperauto 9X8 hiljuti avalikkuse ette toodi. Peugeot alustab viiendat aastakümmet maailma mootorispordis eesmärgiga lisada ajalooraamatusse järjekordne kuulsusrikas peatükk.

„Mootorisport annab autotööstuse käsutusse erakordse tehnoloogilise katselabori, mis kiirendab uurimistööd ja edasiminekut,“ usub Peugeot’ tegevjuht Linda Jackson. „See mängib suurt rolli meie uute mudelite väljatöötamisel ning uudsete liikumislahenduste arendamisel tulevikus. Peugeot Sport on 40 aastagamootorispordis saavutanud palju, mille üle uhked olla.“

Peugeot Sport on tootnud arvukalt kultusautosid, nagu näiteks Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi ja 905. Siia nimekirja võib lisada ka Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX. Tänavu lisandunud revolutsioonilisele Peugeot 9X8 mudelile on antud kandev roll Peugeot’ elektrifitseerumise plaanides, ühendades samal ajal tihedaid sidemeid brändi spordi- ja disainisuuna vahel.

Peugeot Sport olulisemad saavutused alates 1982. aastast

  • 5 WRC tiitlit tootjate arvestuses: 1985, 1986, 2000, 2001 ja 2002;
  • 4 WRC üldvõitu sõitjate arvestuses: Timo Salonen, Juha Kankkunen ja Marcus Grönholm (kaks korda);
  • 3 Intercontinental Rally Challenge tiitlit sõitjate ja tootjate arvestuses (2007, 2008 ja 2009);
  • 3 Le Mans 24 Hours võitu: 1992 (Yannick Dalmas/Derek Warwick/Mark Blundell), 1993 (Christophe Bouchut/Eric Hélary/Geoff Brabham ) ja 2009 (Marc Gené/David Brabham /Alex Wurz);
  • 3 Pikes Peaki mäkketõusuvõistluse võitu: 1988 (Ari Vatanen), 1989 (Robby Unser) ja 2013 (Sébastien Loeb);
  • Super Touring tiitlid, nende seas 1997 German Super Tourenwagen Cup võit 406 (Laurent Aïello);
  • 7 Dakari rally võitu: 1987 (Ari Vatanen), 1988 (Juha Kankkunen), 1989 ja 1990 (Ari Vatanen), 2016 ja 2017 (Stéphane Peterhansel) ja 2018 (Carlos Sainz);
  • 1 rallikrossi maailmameistritiitel (2015).
  • pikk nimekiri võite kodustelt rallivõistlustelt;

Autosportlased ja tiitlivõitjad, kes neid legendaarseid autosid on roolinud, on saanud olla kindlad Peugeot Sport tiimi hoolikatele, kohusetundlikele ja võiduhimulistele liikmetele, kes on brändi lippu uhkelt kõrgel hoidnud. Eelmiste tiimi-pealike – Jean Todt, Corrado Provera, Jean-Pierre Nicolas ja Bruno Famin, kui nimetada vaid mõnda – võidunälg on kantud veendumusest, et inimesi tuleb liita, olla innovaatiline ning inspireerida.

Mootorisport on sügaval Prantsuse autotootja DNAs ja kõik Peugeot Sport programmid on seadistatud mõne tehnoloogilise strateegia või visiooni taustajõuks, alates turvalisusest ja sooritusest kuni uute energialahenduste, efektiivsuse, elektroonika ning juhiabisüsteemideni.

Täna on Peugeot Sport programmi südameks Peugeot 9X8 hüperauto, mis sümboliseerib Peugeot’ plaane lähituleviku liikuvuslahenduste osas, panustades samas uurimistöösse koos võidusõitjatega, kes annavad uusi ideid ja millest lõikavad tulevikus kasu ka tavaautojuhid.

Oktoobris tähistab Peugeot Sport juba 40ndat sünnipäeva.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV

Elektriautondus selle kõige elegantsemal kujul. ŠKODA ENYAQ iV eduka turuletoomise järel lisab ŠKODA oma esimese täiselektrilise linnamaasturi valikusse veelgi emotsiooneäratavama kerevariandi. Neljaukselise ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV iseloomustavaks jooneks on elegantne ja lauge tagaosa.

  • Täiselektrilise lipulaeva ŠKODA ENYAQ iV uus, veelgi emotsiooneäratavam kerevariant
  • Kolm võimsusvarianti, taga- või nelikvedu ning veelgi parem aerodünaamika
  • Avar siseruum ja disainikontseptsioonid said inspiratsiooni moodsatest elukeskkondadest

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV on võrratu täiendus ENYAQ iV valikusse ning pakub tõeliselt dünaamilist autot aktiivset elustiili nautivatele klientidele. Ruumika sisemusega, mis on piisavalt avar kuni viiele inimesele, ja 570-liitrise pakiruumiga on see suurepärane pereauto. Uusima mudeli valik sisaldab kolme võimsusvarianti: ENYAQ COUPÉ iV 60 ja ENYAQ COUPÉ iV 80 on mõlemad tagaveolised, kuna ENYAQ COUPÉ iV 80x saab nelikveo. Aerodünaamika on veelgi parem kui ENYAQ iV-l ja õhutakistustegur 0,247, tänu millele on neljaukseline kupee ka tõhusam. Interjööri pilkupüüdvaim osa on 13-tolline keskne puutetundlik ekraan.

Emotsiooneäratavad jooned ja põhivarustuses panoraam-klaaskatus
Uus ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV saab veelgi emotsiooneäratavama disaini kui baasvariant. Panoraam-klaaskatus kuulub põhivarustusse ning alates B-piilarist laskub sujuvalt tagaosa suunas. Kupee on neli millimeetrit pikem (üldpikkus 4653 mm) ja üks millimeeter kõrgem (kõrgus 1617 mm) kui ENYAQ iV. Laiuse ja teljevahe – vastavalt 1879 mm ja 2765 mm – poolest on mudelid identsed, kuna kupee 570-liitrine pakiruum on oma mahult väga lähedal linnamaasturi 585 liitrile. Suured valuveljed mõõduga 19 kuni 21 tolli rõhutavad auto jõulist väljanägemist. Täis-LED-maatriksesituled kuuluvad lisavarustuse hulka. Nende iga kaugtulemoodul koosneb 24 ükshaaval juhitavast valgusdioodist, tänu millele võib juht pidevalt hoida kaugtulesid sisselülitatuna, kartmata kaasliiklejate pimestamist. Täis-LED-tagatuled on samuti saadaval lisana. Nende erijooneks on kristallimotiividega disain ja dünaamilised suunatuled, kuna tagatuled moodustavad auto tagaosal margile iseloomuliku C-tähe kuju.

Crystal Face, mille 131 valgusdioodi valgustavad ŠKODA silmatorkava esivõre püstribisid ja horisontaalliiste, on veel üks ENYAQ COUPÉ iV-le pakutav lisa. Täis-LED-maatriksesitulede LED-moodulid ja päevatuled loovad samuti animeeritud tervitusvalgustuse.

Interjööri disainikontseptsioonid
ŠKODA pakub ENYAQ COUPÉ iV interjööri tarvis uuenduslikke disainikontseptsioone ja selget lisavarustuse menüüd. Disainikontseptsioonide loomisel saadi inspiratsiooni moodsatest elukeskkondadest ja need asendavad klassikalisi varustustasemeid. Kasutatud stiil, värvid ja materjalid on maitsekalt kooskõlas. Baasvariandina pakutav disainikontseptsioon Loft jätab moodsa, koduse ja peresõbraliku mulje. Selle hallide ja mustade toonide kombinatsioon on ajatu. Teiste disainikontseptsioonide tarvis on saadaval jätkusuutlikud materjalid. Disainikontseptsiooni Lodge istmekatted on näiteks 40 protsendi ulatuses valmistatud uuest naturaalvillast ja kannavad Woolmark Company kvaliteedimärki, kuna ülejäänud 60 protsenti moodustab taaskasutatud polüester (iga auto jaoks läheb tarvis 318 kasutatud PET-pudelit). Disainikontseptsiooni ecoSuite konjakivärvi nahkpolster on pargitud keskkonnasõbraliku ja jätkusuutliku protsessiga, milles kasutatakse oliivileheekstrakti ilma mingite kemikaalideta.

Kaks akut, kolm võimsusvarianti ning taga- ja nelikvedu
ŠKODA pakub ENYAQ COUPÉ iV tarvis kahe eri mahutavusega akusid ja kolme võimsusvarianti. Akud paiknevad Volkswageni kontserni elektriajamiga moodulplatvormi põrandas. ENYAQ COUPÉ iV 60 saab liitium-ioonaku mahutavusega 62 kWh, millest kasutatavat netomahutavust on 58 kWh. Elektrimootor arendab võimsust 132 kW ning käitab tagarattaid läbi ühekäigulise käigukasti. ENYAQ COUPÉ iV 80 on samuti tagaveoline ja seda viib edasi elektrimootor võimsusega 150 kW. Suurema, 82 kWh akuga (netomahutavus 77 kWh) varustatult ja tänu auto eeskujulikule aerodünaamikale, mida iseloomustab õhutakistustegur (cd) 0,247 suudab see variant läbida üle 535 kilomeetri ja pakub seega suurimat sõiduulatust mudelivalikus. ENYAQ COUPÉ iV 80x varustatakse suurema akuga, mis käitab ka esisillal asuvat teist 80 kW võimsusega elektrimootorit, tänu millele see variant on nelikveoline. Kaks elektrimootorit kokku arendavad 195 kW võimsust. Vahelduvvoolu-seinakilpi võimsusega kuni 11 kW – st ŠKODA iV Chargerit – kasutades saab uhiuue kupee täielikult laadida kuue kuni kaheksa tunniga. ENYAQ COUPÉ iV-d saab laadida ka avalikes alalisvoolu-kiirlaadimisjaamades võimsusega kuni 125 kW.

Neli põhjust, miks Škoda avas Haapsalus müügiesinduse

Eelmisel nädalal avas Auto 100 AS Haapsalus, Uuemõisa Autokeskuses (Tallinna maantee 78) Škoda müügiesinduse, et Lääne- ja Hiiumaa elanikud saaksid uue ja ökonoomse sõiduvahendi soetada kodu lähedalt.

Põhjuseid, miks Škoda otsustas avada oma üheksanda esindussalongi justnimelt Haapsalus ja tõuseb sellega üheks suurima esinduste võrgustikuga automargiks Eestis, on tegelikult mitu. Kuid peatume vaid neljal olulisemal.

Esiteks: nagu meie kliendid ütlevad – lõpuks ometi. Tõepoolest, Škoda sõpruskond on Hiiu- ja Läänemaal aja jooksul oluliselt kasvanud. Näiteks kui 2018. aastal osteti Läänemaale aastas 187 Škodat, siis 2019. aastal juba 260. Seejuures on teie regiooni kõige populaarsemad mudelid Octavia, Superb ja Fabia. Sellise toetuse puhul on iseenesestmõistetav laieneda lojaalsete klientide juurde. Selleks, et teie elanikud saaksid meie uusi mudeleid esimesel võimalusel testida ja kohaliku professionaalse tugimeeskonna abiga langetada ostmiseks parim otsus. Omaltpoolt täname ja tunnustame Uuemõisa Autokeskust, kes siin regioonis ametliku teeninduspartnerina seni meie lippu kõrgel hoidis. Nüüd, kui uue esindussalongi uksed on avatud esmaspäevast reedeni kl 08-17, saab ühest ja samast kohast mugavalt kätte kõik meie teenused.

Teiseks: nagu me ametlikest ja sõltumatutest uuringutulemustest loeme, siis Eesti rahva huvi Škoda vastu on jätkuvalt suur ja see huvi suureneb veelgi. Kui uuringufirma Kantar-Emor küsis 2020. aastal Eesti inimestelt, millised on kvaliteedi ja hinnataseme suhet arvestades “oma hinda väärt” automargid, siis – tsiteerime uuringut – “teisi edestavad ülekaalukalt Toyota ja Škoda.” Liidrikohta hoiab Škoda endiselt madalate ülalpidamiskulude tabelis ja 2020. aastast oleme rahva arvates tipus ka mõistliku ostuhinna kuvandi poolest. Aga mis kõige olulisem – kui 2018. aastal ütles 14% vastajatest, et uue auto soetamisel mõtlevad nad ennekõike just Škoda peale, siis mullu oli neid juba 39%. Võrreldes teiste markidega on huvi kasv Škoda vastu olnud kõige suurem. Sellise lojaalsuse üle oleme väga uhked.

Kolmandaks: seesama Kantar-Emori uuring reastas autofirmad, kes Eesti inimeste arvates on turule toonud kõige rohkem uusi ja huvitavaid mudeleid. Selles kategoorias olid rahva arvates kindlad liidrid Škoda ja Audi. Škoda kõige värskem ja oodatum magnet on täiselektriline linnamaastur ENYAQ iV, mille trumbid keskkonna olulise säästmise kõrval on ühe laadimisega kuni 537 kilomeetrine sõiduulatus, pereauto avarus, 585 liitrine pagasiruum, moodne disain ja soodne hind. Kui Keskkonnainvesteeringute Keskus avas mullu 15. detsembril elektriliste sõidukite ostutoetuse taotlusvooru, mille maht sai täis vähem kui poole tunniga, siis oli kõige nõutum mudel ülekaalukalt justnimelt Škoda ENYAQ. 114 uuest elektrisõidukist, mille ostmiseks eraisikud või ettevõtted riigilt toetust saavad, on koguni 30 ENYAQ-id.

Neljandaks: meile on sümpaatne Lääne maakonna arengustrateegia aastaks 2035, mis väärtustab ka tulevikus puhast loodust ja keskkonnasäästlikust regiooni arendamisel. Juba praegu on näha, et Lääne-ja Hiiumaa puhkeb iga aastaga järjest rohkem õide ja siia regiooni kolivad üha enam nii suvitama kui sootuks elama need inimesed, kes hindavad puhast loodust ja keskkonnasäästlikkust. Puhas keskkond on oluline ka Škoda jaoks. Täna on Škodal valikus kokku 3 mudelit, mis töötavad elektri või hübriidajamiga, ent prognooside järgi moodustavad selliste mootoritega masinad juba 2025. aastaks veerandi kogu Škoda müügist. Jätkusuutlikkus on osa kogu Škoda korporatsiooni uuest strateegiast, mis vastutab keskkonna ja tulevaste põlvkondade jätkusuutlikkuse ees. Just seepärast tahab Škoda luua sõidukeid, mis on mitte ainult turvalised, praktilised ja mugavad, vaid tänu uusimatele tehnoloogiatele ka keskkonnasõbralikud.

Uue ŠKODA esinduse kontaktid:
Uuemõisa Autokeskus OÜ
Tallinna mnt. 78, Uuemõisa, Haapsalu
Müügisalong avatud: E-R 08.00-17.00
Teenindus avatud: E-R 08.00-17.00
https://skodahaapsalu.ee/