Milline oht kaasneb sellega, kui peale mootori käivitamist kliimaseade sisse lülitada

Kõik tuleb sellest, et me sulgeme alati aknad, kui oma auto välja seisma jätame. Aga isegi siis, kui jätame auto varju, võib see koguda 400-800 mg benseeni.Kui pargid auto päikese kätte ja välitemperatuur on üle 16 kraadi, võib benseeni tase jõuda 2000-4000 mg juurde, mis on lubatud tasemest 40 korda kõrgem.

Istudes suletud akendega autos hingavad inimesed benseeni sisse ilma, et nad oleksid teadlikud selle mürgisest mõjust neerudele, maksale ja luukudedele. Veelgi enam, meie organismile on sellest vabanemine väga keeruline ja aeganõudev.

Autode käsiraamatud ütlevad, et me peaksime autoaknad enne kliimaseade sisse lülitamist avama, selgitamata, milleks see vajalik on, mainides vaid, et see on autole hea.

Selgitus:

Uuringute tulemused näitavad, et enne õhu jahutamist paiskab kliimaseade kogu soojendatud õhu välja. Sellega koos väljub ka benseen – mürk, mis põhjustab vähki.

Seega, isegi kui istud autosse ja ei pane tähele mingit kuuma plastiku lõhna, ava mõneks minutiks aknad ja alles siis lülita kliimaseade sisse. Jäta aknad ka auto käivitamise ajaks mõneks minutiks lahti.

Tee see endale autos olles harjumuseks, et kaitsta oma organismi mürkide eest, sest tagajärjed võivad olla väga traagilised.

SEAT selgitab: 5 sagedasemat viga, mida tehakse konditsioneeri kasutamisel

  • Üks kõige levinumaid vigu: konditsioneer lülitatakse täisvõimsusel tööle, tuulutamata esmalt autot
  • Ventilatsiooniavadest väljuv jahutatud õhk tuleb suunata lakke, mitte sõitjatele, et see saaks ühtlase tekina ülevalt alla vajuda
  • Kuna 35-kraadine sisetemperatuur mõjub halvasti juhi reageerimiskiirusele, tuleks salongi suvel korralikult õhutada ja jahutada

Minevikku on jäänud ajad, mil inimesed asusid teele varastel hommikutundidel, et vältida sõitu palava päikese käes, või avasid sõidu ajaks kõik auto aknad, et vähendada saunatunnet salongis. Erinevalt tänasest ei kuulunud konditsioneer veel 1980ndatel autode põhivarustusse. Iga uue mudeli jahutussüsteemi väljatöötamiseks kulub tervelt 3 aastat. Selle aja jooksul uuritakse 3D-lahenduste abil põhjalikult ventilatsioonikanalite ja -avade geomeetriat ning viiakse läbi virtuaalsimulatsioone, et saada täpne ettekujutus õhuvoolu liikumisest salongis.

Kõigest hoolimata teevad aga inimesed siiani konditsioneeri kasutamisel mitmeid vigu. Allpool on toodud neist viis kõige levinumat ning mõned nõuanded konditsioneeri kasutamiseks nii, et sellest oleks kõige enam kasu:

  1. Konditsioneer lülitatakse autosse sisenedes kohe täisvõimsusel tööle:
    Suvel võib temperatuur päikese kätte pargitud autos tõusta lausa 60 plusskraadini. Kui järgite paari lihtsat nõuannet, õnnestub see aga juba poole tunniga langetada 25 kraadini. Üks kõige levinumaid vigu on konditsioneeri sisselülitamine maksimumvõimsusel. „Avage enne konditsioneeri sisselülitamist minutiks-paariks auto uksed ja aknad,“ kõlab esimene soovitus, mille annab SEATi tehnokeskuse insener Ángel Suárez. Selle lihtsa liigutusega saate „alandada salongi temperatuuri   loomulikul viisil“. Niipea, kui auto on saanud pisut tuulduda, võite siseneda, sulgeda uksed-aknad ja konditsioneeri sisse lülitada.
  2. Auto kliimaseade pannakse tööle siseõhu ringluse režiimil:
    See on teine klassikaline viga, mida tehakse. Halb on see põhjusel, et selle režiimi pidev kasutamine „muudab aknad uduseks“. Alternatiivina soovitab Suárez panna kliimaseadme tööle hoopis automaatrežiimil, et „õhuvoolu reguleerimine toimuks ühtlasemalt ja tõhusamalt.”
  3. Konditsioneeri ei lülitata sisse, sest hommik on jahe:
    Sõltuvalt Teie asukohast Euroopas võivad mõned suvehommikud olla paiguti üsna jahedad. Sellest hoolimata oleks hea „auto konditsioneer tööle panna ka juhul, kui kasutate kliimaseadet salongi soojendamiseks“. Nii hoiate ära udu tekke klaasidele, kui temperatuur väljas hakkab tõusma.
  4. Ventilatsiooniavad reguleeritakse valesse asendisse:
    „Pane konditsioneer suurema võimsusega tööle, ma ei tunne midagi,“ on palve, mida autos viibijad suviti juhile sageli esitavad. SEATi eksperdi sõnul pole aga enamikul juhtudel „asi üldse temperauuris, vaid selles, kuhu õhuvool autos on suunatud“. Õhuvoolu võimalikult ühtlaseks jaotamiseks salongis „tuleb ventilatsiooniavad reguleerida asendisse, milles jahutatud õhk on suunatud lakke, mitte inimestele näkku“. Selle lihtsa liigutuse abil „jõuab õhuvool ühtlaselt salongi igasse nurka ja iga sõitjani”.
  5. Konditsioneeri ei hooldata regulaarselt:
    Nii nagu tuleb kontrollida ja vahetada näiteks mootoriõli, rehve või pidurivedelikku, tuleb regulaarselt hooldada ka auto konditsioneerisüsteemi. Filtreid on soovitav vahetada iga 15 000 või 20 000 kilomeetri läbimise järel, et „vältida õhuvoolu nõrgenemist ja jõudluse langust,“ lisab Ángel Suárez.

Kuumuse mõju ei tohi suvise autosõidu ajal alahinnata. SEATi eksperdi sõnul muudab 35 °C sisetemperatuur autojuhi reaktsiooni 20% aeglasemaks kui temperatuuril 25 °C. Efekt on põhimõtteliselt sama nagu siis, kui alkoholisisaldus juhi veres on umbes 0,5 g/l. Seepärast on salongi korralik õhutamine ja jahutamine suvel eriti tähtis.

SILLASTEND Beissbarth VAS6767

Beissbarth VAS6767 – 3D sillastend sõidu- ja pakiautodele.

Uuemõisa Autokeskuses on kasutuses uus täpne ja kiire 3-D sillastend. 3D mõõtesüsteem töötab triangulatsiooni printsiibil – ühte punkti rattaplaadil vaadatakse kahe kaameraga, mis tähendab, et nurk ja seeläbi plaadi punkt määratakse kolmnurkprintsiibi abil.

Uue põlvkonna veerenurkade seadistamise stend

– Kiire
– täpne
– Lihtne kasutada
– Mobiilne ja võtab vähe ruumi

Põhimõtteliselt mõõdab 3D mõõtesüsteem iga ratas kolmnurk põhimõttel (kaks kaamerat sihivad ühte mõõteplaati).
Mõlema kaamera nurk ja vahekaugus on ette määratud, mis tähendab, et nurk ja seeläbi plaadi punkt saab määrata kolmnurkprintsiibi abil.
Beissbarthi kombineeritud võrdlussüsteem kahe CCD kaamerega: see tähendab, et mõõteväärtuste salvestajad võivad mõõtmise ajal liikuda (isegi vibratsioonid on lubatud) ilma tulemust mõjutamata.

Funktsioonid

– 3D veerenurkade seadistamine (“3D Sillastend”)
– Spetsiaalne plaat VAS 6430 paigaldamiseks
– rataste eraldi tõstmine ei ole enam vajalik.
– Väga suur mõõtmise täpsus
– Beissbarthi kolmnurk võrdlussüsteem
– Rataste külge ei käi elektroonika komponente
– Ruumisäästlikkus – ei nõua tõstuki ette ega taha lisaruumi.
– Põhjalik Beissbarthi sõidukite spetsifikatsioonide andmebaas, mis sisaldab rohkem kui 25 000 sõiduki andmeid rohkem kui 60 sõidukitootjalt, ajakohastatakse mitu korda aastas.

DEMO VIDEO