PEUGEOT SPORT: 40 AASTAT EDULUGU JA INNOVATSIOONI

Algselt Peugeot Talbot Sport nime kandnud Peugeot’ sportautode arendustiim loodi 1981. aasta oktoobris. Nelja aastakümne jooksul on edukalt võisteldud mootorispordi tippsarjades ja võistlustel kogu maailmas ning saavutatud võidusõidus ja rallispordis väljapaistev positsioon.

 Alates maailma esimese ajavõtuga võidusõidu võidust distantsil Paris-Bordeaux-Paris 1895. aastal on bränd arendanud üha uusi tehnoloogilisi uuendusi. Värskeimaks näiteks on FIA kestvussõidu maailmameistrivõistlused FIA WEC, milles osalemiseks loodud hüperauto 9X8 hiljuti avalikkuse ette toodi. Peugeot alustab viiendat aastakümmet maailma mootorispordis eesmärgiga lisada ajalooraamatusse järjekordne kuulsusrikas peatükk.

„Mootorisport annab autotööstuse käsutusse erakordse tehnoloogilise katselabori, mis kiirendab uurimistööd ja edasiminekut,“ usub Peugeot’ tegevjuht Linda Jackson. „See mängib suurt rolli meie uute mudelite väljatöötamisel ning uudsete liikumislahenduste arendamisel tulevikus. Peugeot Sport on 40 aastagamootorispordis saavutanud palju, mille üle uhked olla.“

Peugeot Sport on tootnud arvukalt kultusautosid, nagu näiteks Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi ja 905. Siia nimekirja võib lisada ka Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX. Tänavu lisandunud revolutsioonilisele Peugeot 9X8 mudelile on antud kandev roll Peugeot’ elektrifitseerumise plaanides, ühendades samal ajal tihedaid sidemeid brändi spordi- ja disainisuuna vahel.

Peugeot Sport olulisemad saavutused alates 1982. aastast

  • 5 WRC tiitlit tootjate arvestuses: 1985, 1986, 2000, 2001 ja 2002;
  • 4 WRC üldvõitu sõitjate arvestuses: Timo Salonen, Juha Kankkunen ja Marcus Grönholm (kaks korda);
  • 3 Intercontinental Rally Challenge tiitlit sõitjate ja tootjate arvestuses (2007, 2008 ja 2009);
  • 3 Le Mans 24 Hours võitu: 1992 (Yannick Dalmas/Derek Warwick/Mark Blundell), 1993 (Christophe Bouchut/Eric Hélary/Geoff Brabham ) ja 2009 (Marc Gené/David Brabham /Alex Wurz);
  • 3 Pikes Peaki mäkketõusuvõistluse võitu: 1988 (Ari Vatanen), 1989 (Robby Unser) ja 2013 (Sébastien Loeb);
  • Super Touring tiitlid, nende seas 1997 German Super Tourenwagen Cup võit 406 (Laurent Aïello);
  • 7 Dakari rally võitu: 1987 (Ari Vatanen), 1988 (Juha Kankkunen), 1989 ja 1990 (Ari Vatanen), 2016 ja 2017 (Stéphane Peterhansel) ja 2018 (Carlos Sainz);
  • 1 rallikrossi maailmameistritiitel (2015).
  • pikk nimekiri võite kodustelt rallivõistlustelt;

Autosportlased ja tiitlivõitjad, kes neid legendaarseid autosid on roolinud, on saanud olla kindlad Peugeot Sport tiimi hoolikatele, kohusetundlikele ja võiduhimulistele liikmetele, kes on brändi lippu uhkelt kõrgel hoidnud. Eelmiste tiimi-pealike – Jean Todt, Corrado Provera, Jean-Pierre Nicolas ja Bruno Famin, kui nimetada vaid mõnda – võidunälg on kantud veendumusest, et inimesi tuleb liita, olla innovaatiline ning inspireerida.

Mootorisport on sügaval Prantsuse autotootja DNAs ja kõik Peugeot Sport programmid on seadistatud mõne tehnoloogilise strateegia või visiooni taustajõuks, alates turvalisusest ja sooritusest kuni uute energialahenduste, efektiivsuse, elektroonika ning juhiabisüsteemideni.

Täna on Peugeot Sport programmi südameks Peugeot 9X8 hüperauto, mis sümboliseerib Peugeot’ plaane lähituleviku liikuvuslahenduste osas, panustades samas uurimistöösse koos võidusõitjatega, kes annavad uusi ideid ja millest lõikavad tulevikus kasu ka tavaautojuhid.

Oktoobris tähistab Peugeot Sport juba 40ndat sünnipäeva.